Vorbim despre un lot de 6,3 kilometri care ocolește Râșnovul, oraș care se va afla, cândva, pe traseul autostrăzii. Până una-alta, iubitorii zonei Bran au motive de bucurie, căci nu vor mai sta în coloană ca să ajungă acolo.

Sectorul de autostradă Râșnov- Cristian a fost realizat în timp record de o companie românească.

Șoseaua, care are 6,3 km la profil de autostradă și un drum de legătură de 3,5 km, a costat 118 milioane de lei plus TVA și rezolvă problema aglomerației către zona turistică Bran- Moeciu.

Liviu Butnariu, primar Râșnov: ”Gândiți-vă, anul trecut am avut 100.000 de turiști doar în luna lui august, însemnă un adevărat calvar. Câteodată se bloca, aveam câte 1 km de coloană de mașini”.

Vlad Vameșu, reprezentant constructor: ”Am terminat practic mai devreme cu 10 luni și am demonstrat că se poate face cu mult mai devreme și intrând în buget”.

Deși primit cu bucurie, sectorul inaugurat nu se află pe actualul traseu ce leagă Bucureștiul de Brașov. Autostrada care ne va scăpa de coloanele de pe Valea Prahovei este încă un vis îndepărtat.

Potrivit aplicațiilor de navigație, în acest moment facem 3 ore de la București până la Brașov. Iar în weekend drumul se lungește și la 6 ore din cauza aglomerației de pe DN1.

Dacă bucata de autostradă dintre Ploiești și Brașov, care traversează munții, ar fi gata, acest drum ar fi mult mai scurt: 1 oră și jumătate.

Autostrada București- Ploiești a fost dată în folosință în urmă cu 8 ani, dar nici acum nu are spații de servicii.

Șofer: ”Noi stăm că așteptăm tractarea dar totuși aveam nevoie și de o benzinărie să ne oprim puțin și pe toată distanța asta nu ai unde să te oprești”.

Reporter: Când ar trebui să fie gata?
 
Muncitori: Nu știm asta, nu înțelegeți? Peste doi ani, trei”.
Responsabilii speră ca în ianuarie vor semna contractul pentru serviciile de proiectare a următorului segment: Ploiești- Brașov.

Lucian Bode, ministrul Transporturilor: ”Cu acești 10 km de autostradă, guvernarea liberală încheie anul 2020 cu aproximativ 90 de km de autostradă dați în trafic, într-un an dificil, în care sistemele publice au fost grav afectate de criza sanitară, iar așa cum bine știm economia și-a frânat creșterea”.

Este vorba, de fapt, despre câteva segmente, cel mai mare de 18 km. Raportat la promisiuni și necesar, bilanțul nu pare un motiv de mândrie.