Costescu a explicat, intr-o conferinta de presa, ca Heinzmann nu-si va mai putea exercita functia dupa data de 22 martie. Motivul ar fi neindeplinirea obiectivelor, dar si numeroasele intarzieri ale avioanelor Tarom din ultima perioada.

"Consiliul de Administratie m-a informat ca, analizand raportul de la Autoritatea Aeronautica, au constatat suspendarea directorului general din functia de Accountable Manager (manager de resurse, n.red.), ceea ce inseamna ca, dupa regulile aviatiei, acest manager trebuia sa asigure resursele financiare si cele de personal pentru indeplinirea misiunii companiei. Termenul pe care l-a dat Autoritatea Aeronautica este 22 (martie - n.r.). Deci pana atunci directorul general inca detine aceasta functie, dar cu aceasta data, cu data de 22, nu va mai putea sa indeplineasca", a spus Costescu, potrivit Agerpres.

Ministrul a mai precizat ca luni, in cadrul unei sedinte a Consiliului de Administratie al companiei, s-ar putea lua in calcul revocarea lui Heinzmann si din functia de director general.

" Lipsa de responsabilitate si deficientele de management nu mi se par in regula. Sunt lucruri privind nerealizarea bugetului de venituri si cheltuieli, in loc sa aiba 8 milioane de milione pierderi, au avut 41 de milioane. Asta in conditiile in care anul trecut pretul cherosenului a scazut spectaculos. Daca nu era nici acest avantaj, aveam un dezastru", a afirmat Costescu.

Costescu a dat asigurari ca activitatea Tarom se desfasoara normal. "Poate vor fi unele intarzieri, dar nu va fi afectata siguranta zborurilor", a spus el.

Heinzmann este cel mai longeviv dintre managerii privati din companiile de stat, incepandu-si mandatul la Tarom pe 19 noiembrie 2012, pentru patru ani.

Anterior, ministrul Transporturilor a solicitat Autoritatii Aeronautice Civile din Romania sa finalizeze investigatia de la TAROM, iar Consiliului de Administratie al companiei i-a recomandat sa ia act de concluziile raportului, de situatia generala creata in companie si sa actioneze conform atributiilor legale.

Intr-un comunicat de presa remis presei, seful de la Transporturi cere angajatilor si managementului executiv al companiei sa isi desfasoare activitatea in conditii normale, fara sa puna in pericol regularitatea zborurilor si siguranta pasagerilor.

"Dupa actiunea de protest a salariatilor TAROM din cadrul Directiei Tehnice, desfasurata pe parcursul zilei de astazi, 16 martie a.c., solicit atât angajatilor companiei, cât si managementului executiv sa isi desfasoare activitatea in conditii normale, fara a periclita regularitatea zborurilor si siguranta pasagerilor. Intârzierile repetate ale curselor TAROM, tratarea necorespunzatoare a pasagerilor si comunicarea defectuoasa a managementului cu angajatii risca sa afecteze imaginea companiei. Toate acestea, coroborate cu incidentul in care a fost implicata aeronava TAROM la Budapesta, ma determina sa solicit Autoritatii Aeronautice Civile din România, conform competentelor institutiei, sa finalizeze mâine, 17 martie 2016, investigatia de la TAROM. De asemenea, recomand intrunirea de urgenta a Consiliului de Administratie al TAROM care sa ia act de concluziile raportului, de situatia generala creata in companie si sa actioneze conform atributiilor legale”, a afirmat Dan Costescu.

Miercuri seara, 20 de calatori au avut parte de o experienta neplacuta, cand cabina avionului s-a umplut de fum, iar un motor s-a oprit la numai 5 minute de la decolare.

Avionul s-a intors pe aeroportul din Budapesta, de unde plecase, iar pasagerii au fost adusi la Bucuresti cu o alta aeronava.

Tot miercuri, o suta de tehnicieni ai companiei au organizat un protest spontan dupa ce au aflat ca un aparat de zbor va fi dus la revizie la o companie din Bacau. Speriati ca se incearca inlocuirea lor si ca ar putea ramane fara loc de munca, oamenii au incetat activitatea.

Surse din companie sustin insa ca aceste doua evenimente nu au nicio legatura, iar revizia motorului care s-a oprit in zbor a fost facuta in Franta si avioanele zboara in deplina siguranta. Pe de alta parte, ministrul Transporturilor crede ca s-au adunat prea multe probleme la TAROM.

Intarzierile repetate ale curselor TAROM, tratarea necorespunzatoare a pasagerilor si comunicarea defectuoasa a managementului cu angajatii risca sa afecteze imaginea companiei.