Dan Sova a declarat, intr-o conferinta de presa organizata la finalulul unei intalniri cu reprezentantii autoritatilor din mai multe judete din Transilvania, ca in proiectul Autostrazii Transilvania ar putea fi implicate financiar si consilii judetene si primarii de municipii, urmand sa se analizeze sub ce forma va fi aceasta contributie.

"Exista necesitatea implicarii si a autoritatilor locale in acest proiect si vom discuta in ce masura si cum este posibila si implicarea financiara a autoritatilor locale, tinand cont de bugetele pe care le au, de gradul de indatorare. Am precizat ca Autostrada Transilvania, in acest moment, nu poate fi finantata din fonduri europene. Singura solutie de finantare este concesiunea dupa modelul Comarnic - Brasov sau Centura de Sud a Capitalei. Romania, din 1990 pana in 2013, nu a facut vreo concesiune sau un parteneriat public - privat pe un proiect de autostrada si, ca atare, avem o problema de credibilitate institutionala. Trebuie sa demonstram ca putem face cele trei concesiuni scoase, respectiv Comarnic - Brasov, Centura Sud si Craiova - Pitesti, pentru a avea increderea finantatorilor internationali, firme private, si a celor institutionali - BEI, BERD sau Banca Mondiala", a spus Sova.

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National a refuzat sa avanseze vreun termen pentru reluarea lucrarilor la Autostrada Transilvania sau pentru realizarea concesiunii si a spus doar ca interesul Guvernului si al autoritatilor din zona este ca proiectul sa se faca.

Potrivit acestuia, in perioada urmatoare trebuie actualizate studiile de trafic pe Autostrada Transilvania si semnarea, in noiembrie, a celor trei concesiuni pentru ca Romania sa poata demonstra ca este credibila din punct de vedere institutional.

Contractul cu Bechtel pentrul construirea Autostrazii Transilvania a fost reziliat la finele lunii mai, statul roman urmand sa plateasca companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.

Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana cel tarziu in 2012.

Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent, iar pana in prezent au fost executati doar 52 de kilometri.