De departe cea mai controversata si mai amanata autostrada din Romania ramane cea spre munte. Ca sa rezolve problema, sefii de la CNADR vor concesiona din acest an constructia autostrazii A3 pe segmentul Comarnic Brasov. Lucrarile ar trebui sa inceapa in 2014 si, potrivit planurilor, ar trebui sa dureze doi ani.

Pana atunci ar trebui sa fie gata, in sfarsit, si portiunea Bucuresti-Ploiesti, care se opreste acum in centura.

Ministrul Proiectelor de Infrastructura promite sa termine doi kilometri anul acesta si ceilalti patru anul viitor.

Si de administrarea si reabilitarea autostrazilor Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Constanta se vor ocupa companii private. Evident, vom fi taxati pe fiecare suta de kilometri parcursi. Ce primim in schimb?

Narcis Neaga, director CNADNR: "Evitarea blocajelor, o suprafata de rulare ca in Vest. Vom incepe mai intai cu reabilitarea lui A1, reabilitarea de pe A2, acolo unde este cazul".

Compania care va obtine concesiunea Autostrazii Soarelui trebuie, in primul rand, sa reabiliteze o portiune de 40 de km plina de astfel de crapaturi. Solutia propusa de noul sef de la CNADNR este urmatoarea: aici se va turna mai intai un strat de piatra, deasupra caruia va fi asternut si un strat gros de asfalt, astfel, nivelul autostrazii va creste cu cativa centimetri.

O alte problema este ca de pe Bucuresti - Pitesti, pana la Autostrada Soarelui, se blocheaza pe centura Capitalei. Recent, autoritatile au gasit o noua explicatie pentru faptul ca acest drum nu este reparat: se afla exact la granita dintre Ilfov si Bucuresti, iar Primaria Capitalei si Consiliul Judetean nu se pot intelege cum sa imparta cheltuielile.

Firma care va castiga concesiunea pentru A1 si A2 va trebui sa construiasca o noua centura in sud. Si aceasta ar trebui sa fie data in exploatare in 2016.