Transportatorii au renuntat la protest dupa ce delegatia acestora primita la Guvern a ajuns la un acord privind privind promovarea Ordonantei de Urgenta (OUG) pentru modificarea Legii 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere.

Delegatia taximetristilor a ajuns la un acord cu ministrul Consultarii Publice si al Dialogului Social, Gabriel Petrea, pentru promovarea unei Ordonante de Urgenta pentru modificarea Legii 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, care ar urma sa fie adoptata in maximum 30 de zile.

"Va fi promovat, in maximum 30 de zile, proiectul OUG de modificare a Legii 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, transmis in consultare prealabila de catre MInisterul Transporturilor (...) catre Ministerul de Interne si Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei. Proiectul a fost intocmit in urma discutiilor cu reprezentantii COTAR din 10 martie 2017. Se va mentine dialogul pentru rezolvarea celorlalte probleme cu care se confrunta transportatorii, inclusiv atribuirea traseelor Bucuresti-Ilfov. Sub rezerva deplina a acestor conditii, reprezentantii COTAR renunta la actiunile de protest din 26, 27 si 28 aprilie", potrivit acordului semnat de reprezentantii COTAR cu ministrul Petrea, citat de News.ro.

Protestul a fost organizat de Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR), care reclama pirateria de pe piata, desfasurata in special prin cadrul platformei Uber.

"Pe 10 martie, domnul ministru al Transporturilor, Razvan Cuc, ne-a promis ca va promova OUG pentru modificarea a doua articole din Legea 38/2003, in asa fel incat activitatea neautorizata de transport sa fie sanctionata, iar aplicatiile de tip UBER sa fie obligate sa se autorizeze, astfel incat sa functioneze legal, daca vor sa-si desfasoare activitataea in Romania. Cat timp exista o legislatie clara, nu este posibil ca unii transportatori sa se supuna legilor si altii sa functioneze sfidand aceeasi legislatie, fara a fi sanctionati", au reclamat reprezentantii COTAR.

Reactia UBER la acuzatiile taximetristilor

In contextul protestelor organizate de COTAR, UBER Romania a precizat:

"In toata aceasta dezbatere, lipseste actorul cel mai important - consumatorul. In Romania, peste 250.000 de oameni din Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca si Timisoara folosesc si recomanda aplicatia UBER pentru ca ofera un serviciu de calitate, fiscalizat si civilizat. In doar doi ani, Romania a ajuns a cincea tara pentru UBER din Uniunea Europeana, dupa Anglia, Franta, Portugalia si Polonia. Asta arata deschiderea romanilor pentru servicii digitale si nevoia pentru mai multe optiuni de mobilitate urbana - argumente foarte puternice atat pentru autoritati, cat si pentru companiile din industrie de a incuraja inovatia digitala. Prin adoptarea si incurajarea serviciilor inovatoare, Romania poate deveni un model in regiune si se poate alatura celorlalte state din Uniunea Europeana care aleg sa valorifice economia digitala in beneficiul oamenilor si nu sa o limiteze. Suntem pro-reglementare - ne dorim sa functionam intr-un cadru care defineste serviciile noi precum UBER si subliniem inca o data dorinta de a colabora cu autoritatile din Romania pentru a gasi o solutie de reglementare in linie cu recomandarile Comisiei Europene", au declarat oficialii UBER Romania.

UBER este o aplicatie de mobil care conecteaza pasageri si soferi parteneri in peste 500 de orase din peste 80 de tari ale lumii, printre care 20 de state membre UE.

Compania a mai anuntat ca serviciile Uber sunt 100% fiscalizate - mii de soferi parteneri Uber sunt inregistrati ca PFA sau SRL si platesc taxe pentru veniturile generate prin intermediul platformei UBER. De asemenea, compania UBER are o subsidiara inregistrata in Romania, platind taxe la bugetul de stat. Intre 75% si 80% din suma incasata de un sofer partener pentru o calatorie ii revine acestuia. Pasagerii primesc o factura fiscala dupa fiecare cursa.

Potrivit unui sondaj realizat de compania de ride-sharing, 1 din 4 utilizatori folosesc masina personala mai putin datorita serviciilor Uber si 41% din utilizatori prefera acest serviciu in locul masinii personale, mai ales atunci cand stiu ca optiunile de parcare sunt limitate.

Protestul a inceput in jurul orei 9.00, iar la acesta au luat parte aproximativ 800 de persoane, majoritatea taximetristi, care au venit in Piata Victoriei cu masinile - circa 600 de taxiuri si 90 de microbuze -, manifestantii solicitand in principal interzicerea Uber, masuri mai dure impotriva pirateriei din domeniul transportului de persoane si majorarea tarifului taxiurilor din Bucuresti.