In 2005, in Guvernul Tariceanu, Ministerul Transporturilor a fost condus de catre Gheorghe Dobre din partea PD. 

"In 2005, din cauza prostiei celor care au condus atunci Ministerul Transporturilor - sper ca e vorba doar de prostie si nu de altceva - in loc sa se aplice un contract care era foarte bun, au inceput renegocieri, tergiversari, regandiri, recalculari si uite ca am ajuns dupa aproape zece ani sa nu se mai intample nimic", a spus Victor Ponta, transmite Mediafax.

Contractul cu Bechtel privind constructia Autostrazii Transilvania ar urma sa fie reziliat in urmatoarele zile, si nu luni, dupa ce vor mai fi stabilite unele detalii. Corpul de Control al premierului urmeaza in acelasi timp sa verifice derularea contractului de la data incheierii si pana in prezent. 

Prim-vicepresedintele PDL Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor, a declarat, luni, ca premierul Victor Ponta isi ascunde neputinta prin controlul cerut la contractul cu Bechtel, ea cerand sefului Guvernului sa il demita pe ministrul Sova si sa faca publice costurile rezilierii contractului.

Tariceanu: Vina pentru situatia Autostrazii Transilvania apartine Bechtel si Ministerului Transporturilor 

Fostul premier Calin Popescu Tariceanu a declarat, marti, ca vina pentru actuala situatie privind constructia Autostrazii Transilvania apartine pe de o parte companiei Bechtel, care a fost lasata sa faca ce doreste, dar si Ministerului Transporturilor, care nu a desemnat un responsabil de proiect. 

Tariceanu a spus ca nu este "foarte bucuros" de aprecierea premierului Victor Ponta, potrivit caruia contractul cu Bechtel trebuie reziliat din cauza "prostiei" celor care erau in 2005 la Transporturi, aratand ca e posibil ca primul-ministru sa nu cunoasca toate detaliile. 

"Ceea ce pot sa va spun in calitate de premier la acea data - sigur ca nu sunt foarte bucuros de aceasta apreciere a domnului Ponta, poate nu cunoaste toate detaliile - si am sa va explic ca la acea data contractul a fost suspendat. S-a inceput o renegociere a lui pe o serie de indicatori tehnico-economici in special in ceea ce priveste costul materialelor, care urmau sa fie puse in opera", a spus Tariceanu.  El a mentionat ca nu au putut fi negociate conditiile generale ale contractului cu Bechtel care ar fi fost extrem de costisitoare pentru Romania si Bechtel nu ar fi acceptat. 

"Prin urmare, ar fi existat riscul de a merge la ruperea contractului, insotita de plata unor penalitati usturatoare din partea Romaniei catre firma Bechtel. Ceea ce s-a putut face la acea data - si s-a facut cu succes - a fost renegocierea unor parametri tehnico-economici care sa reduca in mod substantial costurile", a spus Tariceanu. 

"Actuala situatie nu este datorata numai firmei Bechtel. Daca vrem sa fim obiectivi si seriosi, este si datorata incapacitatii Ministerului Transporturilor, sub conducerile succesive pe care le-a avut, de a desemna un responsabil cu acest proiect de amploare majora si de importanta deosebita pentru Romania, care sa urmareasca impreuna cu Bechtel sau sa urmareasca ceea ce Bechtel ar trebui sa faca", a spus Tariceanu. 

El a declarat ca Bechtel a fost lasata sa faca ce doreste pe santier, sa lucreze unde doreste si cat doreste si, pe baza situatiilor de lucrari, sa isi deconteze facturile. 

"Acest lucru nu a insemnat neaparat ca a exista vreo coordonare a proiectului din partea Ministerului Transporturilor, care era titularul de proiect si, ca atare, trebuie sa recunoastem ca avem si noi o parte de vina ca nu stim sa ne gestionam banii, in cazul de fata nu foarte putini. Bechtel are probabil partea lui de vina, dar o parte de vina este si in zona noastra", a spus Tariceanu.  El a admis ca se refera si la ministrii Transportului din mandatul sau de premier, aratand ca a sesizat un inters slab la nivelul ministerului pentru acest proiect. 

"Nu exclud pe nimeni. Din contra, pot sa spun ca am observat un interes slab la nivelul Ministerului Transporturilor pentru acest proiect. Eu cred ca un ministru al Transporturilor, cand ai un singur astfel de proiect, ar trebui sa fie saptamanal pe santier pentru a urmari modul de avansare a lucrarilor, respectarea termenelor, pentru a pune presiune mare", a mai spus Tariceanu.