"Ne dorim cu totii sa zburam nu doar la Beijing, ci si la New York sau in alte orase. Dar trebuie sa vedem posibilitatile pe care le avem si analizam orice sansa. In acest moment nu putem sa zburam la Beijing cu avioanele pe care le avem. Nu avem un avion care sa poata asigura acest lucru", a afirmat Nicolae Demetriade, intrebat cum comenteaza declaratia lui Victor Ponta, potrivit Mediafax.

Aflat in vizita in China, premierul a afirmat ca daca Tarom va avea nevoie de sprijin din partea guvernului il va avea, pentru deschiderea unei linii aeriene catre Beijing. "Din pacate, in tot jurul Romaniei, pe unde au mai fost curse directe, acestea s-au inchis. Stiu ca cea de la Budapesta s-a inchis, Sofia nu exista, Belgrad...singurele care mai functioneaza sunt companiile nationale din Turcia si cea din Austria. Daca putem, in vreun fel, sa facem o asemenea legatura viabila si din punct de vedere economic, as face-o cu mare placere", a spus Ponta.

Potrivit Tarom, exista in schimb trei solicitari scrise ale unor companii din China care doresc sa opereze pe ruta Bucuresti. "Cat de mare poate sa fie frecventa unor curse Bucuresti-Beijing astfel incat sa fie avioanele pline si sa poata fi profitabile? Pentru ca daca sunt saptamanale, cu ramanerea echipajului acolo timp de o saptamana, costurile cresc atat de mult incat pana la urma un astfel de zbor poae deveni nerentabil", a afirmat Dan Pascariu, presedintele CA al Tarom.

Operatorul national a avut zboruri catre Beijing si New York, dar a renuntat la aceste destinatii in 2003.