Ryanair, unul dintre cei mai mari clienţi ai Boeing pentru aeronavele 737 MAX, care sunt în prezent consemnate la sol la nivel mondial, cu un total de 210 de avioane comandate, speră să folosească primele 50 de astfel de aparate până în vara lui 2021, un an mai târziu decât era planificat. Alte 50 de aparate pe an ar trebui să devină operaţionale în flota Ryanair în următoarele trei veri.

Directorul general al Ryanair, Michael O’Leary, a sugerat însă că programul de livrări al Boeing ar putea fi întârziat cu doi ani, ceea ce înseamnă că operatorul aerian îşi va îndeplini ţinta pe termen lung de 200 de milioane de pasageri în 2026 în loc de 2024.

”În cel mai bun caz vom amâna planurile de a transporta 200 de milioane de pasageri pe an cu cel puţin 12 luni, posibil cu 24”, a spus O’Leary, potrivit News.ro.

Întrebat dacă există riscuri pentru planurile de a prelua 55 de avioane vara viitoare, directorul financiar Neil Sorahan a spus: ”Nu cred, dar am mai fost dezamăgiţi în trecut”.

Cei doi directori au făcut declaraţiile după publicarea rezultatelor financiare aferente celor trei luni încheiate în decembrie.

Boeing a anunţat în ianuarie că nu se aşteaptă ca avioanele MAC, consemnate la sol din martie anul trecut, în urma a două accidente fatale, cu 346 de morţi, să revină în serviciu înainte de jumătatea anului 2020.

Ryanair, care nu preia avioane noi în vârful de sezon din perioada iunie-august, a anunţat luni că nu se aşteaptă să primească primele avioane MAX înainte de septembrie sau octombrie 2020.

Compania va prelua maximum opt avioane pe lună, respectiv circa 50 de avioane pe an, a precizat O’Leary.