Asta s-ar fi întâmplat cu sprijinul unor funcționari publici de la Transporturi și Cultură, de unde procurorii au început să ridice documente.

Una dintre construcţiile intrate în vizorul autorităţilor este Tronsonul Cernavoda - Medgidia de pe A2. Aici, în timpul lucrărilor, muncitorii ar fi distrus pur şi simplu cu buldozerele valul de piatră, un monument istoric ce dată din epoca medievală timpurie

Pe Autostrada Sibiu - Orăştie utilajele grele ar fi trecut cu lotul 2 şi 3 al Autostrăzii peste un sit din cultura Wiettenberg şi peste un mormânt aparţinând culturii Cotofeni.

Sunt doar câteva exemple de vestigii arheologice “sacrificate” cu bună ştiinţă pentru a face loc infrastructurii şi aşa precare.

Procurorii au bănuiala că s-ar fi falsificat documente astfel încât să arate fie că nu s-au descoperit vestigii istorice, fie că acestea au fost mutate din acel loc şi protejate. Totul s-ar fi întâmplat cu sprijinul unor funcţionari din Ministerul Transporturilor şi al Culturii.

Dosarul este încă în lucru la DNA, iar procurorii au ridicat documente de la toate instituţiile care ar fi putut să fie implicate într-o eventuală activitate infracţională. De la Ministerul Culturii au fost solicitate documentele cu cercetările arheologice efectuate în perioada 2012-2013 pe acele tronsoane de autostrada.

Ministerul Transporturilor spune că pe cele 3 tronsoane au fost identificate 11 vestigii şi ca toate au fost protejate. La fel susţin şi reprezentanţii companiei, care au oferit consultanta arheologică pentru construcţia lotului 3 din Autostrada Sibiu - Orăştie.

Constructorii STRACO, MAX BOEGL şi SALINI IMPREGILO, cei care au lucrat pe aceste tronsoane, au refuzat să comenteze situaţia.

Neoficial, reprezentanţii din România ai companiei Max Boegl ne-au transmis că toate lucrările au fost făcute cu respectarea legii.