Aeroportul Teruel este specializat în depozitarea şi mentenanţa avioanelor, însă afacerile sale au explodat după ce pandemia de coronavirus a obligat companiile aeriene europene să blocheze la sol flotele timp de mai multe săptămâni. Iar pentru multe dintre ele nu se întrevede o schimbare prea curând.

"Clima din Teruel este una semi deşertică, cu peste 250 de zile însorite pe an. În plus, traficul aerian nu este congestionat, ceea ce îl face ideal pentru depozitarea şi mentenanţa avioanelor", spune Alejandro Ibrahim, managerul aeroportului din Teruel. Acesta a adăugat că aeroportul deţinut de autorităţile locale nu şi-a majorat tarifele de la debutul crizei coronavirus.

În prezent, acest aeroport găzduieşte 95 de avioane de pasageri, inclusiv opt din cele mai mari avioane de pasageri, modelul Airbus A380, care poartă însemnele unor mari companii aeriene, precum British Airways, Lufthansa şi Air France. În plus, numărul avioanelor care ajung aici în fiecare săptămână s-a dublat de la începutul pandemiei globale, potrivit Agerpres.

Industria aeronautică mondială se luptă să supravieţuiască în condiţiile în care majoritatea avioanelor sunt blocate la sol începând din luna martie, ca urmare a restricţiilor introduse pentru a ţine sub control răspândirea coronavirusului. O serie de companii aeriene europene, inclusiv Lufthansa şi Air France-KLM, au solicitat sprijinul statului.

Oprirea bruscă a călătoriilor cu avionul a creat probleme pentru companiile aeriene care caută spaţii unde să îşi depoziteze avioanele. În Europa, unele companii au blocat la sol întreaga flotă şi au fost nevoite să depoziteze avioanele în aeroporturi, inclusiv pe pistele care acum nu mai sunt folosite.