Defectiunea a fost descoperita la sistemul anti-incendiu al unui 787 care urma sa decoleze miercuri de pe aeroportul Haneda din Tokyo. In cazul unui incendiu la unul din cele doua motoare ale avionului, defectiunea ar fi dus la declansarea unui alt extinctor decat cel care ar fi trebuit, a declarat Megumi Tezuka, purtator de cuvant al companiei ANA.

Avioanele 787 Dreamliner erau deja in centrul atentiei in urma unui incendiu produs luna trecuta la Londra, primele constatari fiind ca ar fi izbucnit la firele unei lumini de urgenta.

Aeronavele 787 aflate in flotele ANA si Japan Airlines au revenit in circulatie la 1 iunie, dupa ce au fost consemnate la sol mai multe luni din cauza unor incendii provocate de bateriile litiu-ion.

"Vom analiza cu atentie aceasta problema si vom lua masurile necesare. Siguranta celor care calatoresc cu Boeing este o prioritate", a declarat Rob Henderson, purtator de cuvant al Boeing la Tokyo.

Componentele defecte au fost inlocuite la doua din avioanele la care ANA a descoperit defectele. A treia aeronava urma sa fie reparata in cursul zilei de miercuri.

Japan Air a ordonat ca un 787 care urma sa zboare spre Helsinki sa revina pe aeroportul Narita din Tokyo, ca masura preventiva, dupa ce compania a fost informata de aceasta probema de catre Ministerul Transporturilor, a aratat purtatorul de cuvant Seiji Takaramoto.

Compania a inspectat toate cele 10 avioane 787 pe care le detine si nu a gasit vreo problema.

Intre alti operatori, LOT Polish Airlines a anuntat ca avioanele detinute vor zbura conform probramului, iar Qatar Airways a precizat ca nu a avut probleme. Operatorul norvegian ASA nu are cunostinta despre vreo problema tehnica.