Pe tronsonul Orastie-Sibiu, lotul de 3,6 kilometri de autostrada s-a surpat cu tot cu asfalt. Dupa ce taierea panglicii a fost amanata de cateva ori, nimeni nu stie acum cand se va putea circula pe aici. Constructorul cere bani ca sa repare autostrada surpata, dar Compania de Drumuri spune ca totul trebuie facut pe cheltuiala constructorului. Drept urmare, CNADNR a anuntat un ultimatum.

"Ne aflam intr-o situatie absurda, pentru ca Impregilio Saligni, pur si simplu, a refuzat. Daca pana luni, ora 12:00, nu avem niciun document semnat, va rezilia contractul", a precizat ministrul Transporturilor, Dan Sova.

O situatie similara gasim si pe tronsonul de sase kilometri al autostrazii Bucuresti-Ploiesti. Pe santier, lucrarile au inghetat. Motivul? Constructorul sustine ca balastul si asfaltul s-au scumpit din momentul in care a castigat licitatia, asa ca a trimis o factura noua Companiei Nationale de Drumuri, unde 1 kilometru de autostrada costa cu 3 milioane de euro mai mult.

CNADNR a refuzat sa plateasca mai mult, iar constructorul a mers in instanta. Nici cu autostrazile aflate in stadiu de proiect nu stam mai bine. De pilda, Comarnic-Brasov, unde oficialii se laudau ca vor incepe lucrarile in aprilie, dar momentul a fost amanat.

"In presa s-a prezentat in mod negativ amanarea semnarii contractului, eu vreau sa va spun ca este ceva pozitiv", adauga Sova.

Guvernantii se lauda ca vor gasi finantare de la cateva institutii financiare internationale. Cat despre lucrarile la Sibiu-Pitesti, ministrul Dan Sova, care sustinea pe blog ca vor incepe in 2017, si-a turnat astazi cenusa in cap.

Una peste alta, ministrul Transporturilor nu stie exact pe cati kilometri noi de autostrada vom circula in acest an. Anul trecut, Romania a inaugurat 108 kilometri noi de autostrada, iar anul acesta nu poate inaugura mai mult 66 de kilometri.