Intr-un test anterior, desfasurat saptamana trecuta, acelasi tren atinsese 590 km/ora. Trenurile maglev leviteaza deaspura sinelor dotate cu magneti incarcati cu electricitate.

Central Japan Railway (JR Central), care detine aceste trenuri de mare viteza, vrea sa le introduca in circulatie pana in 2027 pe ruta care va lega Tokyo de orasul Nagoya. Distanta de 280 de km ar fi astfel parcursa in 40 de minute, jumatate din timpul necesar in prezent.

Compania a anuntat, totusi, ca pasagerii nu vor experimenta viteza de 600 km/ora, pentru ca, dupa lansare, trenurile vor atinge un maximum de 505 km/ora.

Costul de constructie ale infrastructurii pe care vor opera aceste trenuri au fost estimate la 100 miliarde de dolari, cea mai mare din suma urmand sa fie folosita la constructia tunelurilor.

Guvernul vrea, totodata, sa vanda tehnologia si peste hotare. Premierul nipon Shinzo Abe va vizitaSUA duminica, unde spera sa incheie o intelegere pentru construirea unei linii de mare viteza intre New York si Washington.