"La Tarom, Consiliul de Administraţie a aprobat restructurarea şi modificarea organigramei pentru mai multe direcţii, cu precădere de la direcţia comercială, direcţia de achiziţii şi direcţia economică. I-am spus doamnei director al Tarom că misiunea este grea, trebuie să uite de trecutul pe care îl are în Tarom, să nu fie implicată emoţională, pentru că altfel nu va face nimic", a spus Cuc, potrivit Agerpres.

Potrivit acestuia, este vorba de 300 de persoane pentru început.

"Să vedem şi ce facem la departamentul tehnic. Din cei aproximativ 470 de angajaţi de la tehnic, o parte dintre ei nu lucrează la întregul potenţial. Şi atunci cred că ar fi indicat să facem un centru de profit separat, se se întreţină tehnicul singur, din contracte de reparaţii de aeronave ale altor companii, nu doar Tarom. Veniturile de la terţe companii sunt în scădere. Cred că trebuie dat un imbold să lucreze cu cât mai multe companii", a continuat ministrul.

Cuc a adăugat că urmează la CNAIR tăierea mai multor posturi de conducere.

"Avem foarte multe posturi de conducere, avem foarte mulţi oameni care teoretic se pricep foarte mult, dar dorinţa mea e să văd că se pricep şi la implementarea proiectelor, dar este şi mult balast şi trebuie să luăm decizii radicale", a continuat şeful de la Transporturi.

În acest sens, directorul general al CNAIR, Sorin Scarlat, a arătat că va fi o restructurare generală în toate departamentele companiei de drumuri.

Totodată, întrebat ce se va întâmpla cu angajații concediați, Cuc a precizat: "Dacă sunt competenţi, sunt convins că nu va fi o problemă pentru ei să-şi găsească un alt loc de muncă".

Potrivit unui proiect de Ordonanţă pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, publicat de Ministerul Finanţelor, posturile vacante din sectorul bugetar vor fi ocupate conform principiului "unu la trei", respectiv la trei posturi ocupate devenite vacante, un post ocupat.

Totodată, proiectul propune reducerea cu 50% a numărului total de posturi de secretar de stat, subsecretar de stat şi de funcţii asimilate funcţiilor de secretar de stat şi subsecretar de stat la nivelul tuturor ministerelor, precum şi al celorlalte instituţii şi autorităţi publice din subordinea/coordonarea Guvernului sau a ministerelor.

De asemenea, va fi suspendată ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante din instituţiile şi autorităţile publice, iar pentru posturile pentru care au fost demarate procedurile de organizare a concursurilor anterior intrării în vigoare a ordonanţei se continuă procedurile de ocupare a acestora. Excepţie de la această regulă vor face personalul didactic de predare, personalul medic-sanitar, poliţiştii şi absolvenţii Institutului Naţional al Magistraturii.