"Un subiect aflat în atenţia publică este reglementarea activităţii de ridesharing. Ministerul Transporturilor şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice au avut în ultima săptămână consultări repetate cu toţi factorii implicaţi, proces apreciat de către toate părţile. Astăzi, proiectul de ordonanţă de urgenţă referitor la acest subiect va fi pus în consultare publică, urmând ca săptămâna viitoare să adoptăm soluţiile convenite", a spus Dăncilă, în debutul şedinţei de Guvern.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, declara miercuri că proiectul de ordonanţă ce reglementează serviciile de ridesharing ar putea fi pus în consultare publică săptămâna viitoare.

"Probabil că săptămâna viitoare vom pune în Transparenţă această ordonanţă. Dar eu am discutat în permanenţă cu ei acest subiect, deci nu trebuie să îşi facă nimeni probleme. Tot ce vreau eu să vă spun este că această ordonanţă trebuie să fie echilibrată pentru toate părţile, să nu mai existe supărări nici din partea taximetriştilor, nici din partea celor de la Uber", a spus ministrul, într-o conferinţă de presă, la Palatul Victoria.

Peste 200.000 de persoane au semnat o petiţie pentru reglementarea de urgenţă a serviciilor de ridesharing, iar în acest context Asociaţia Coaliţia pentru Economia Digitală a solicitat miercuri Guvernului "să arate că a auzit vocea consumatorilor" şi să publice proiectul de ordonanţă de urgenţă care reglementează aceste servicii.

"Peste 200.000 de oameni au semnat petiţia pentru reglementarea de urgenţă a serviciilor de ridesharing, în mai puţin de două zile. Solicităm Guvernului să arate că a auzit vocea consumatorilor şi să publice chiar azi proiectul de OUG promis. Am transmis acest mesaj şi reprezentanţilor Guvernului în cadrul unei noi întâlniri avute azi, a şasea din ultimele două luni, unde am discutat aspecte tehnice privind viitoarea reglementare", se arăta într-o declaraţie de presă a asociaţiei.

Potrivit sursei citate, efectele acestei lipse de reglementare s-au regăsit în faptul că mii de şoferi nu mai au venituri şi în costuri chiar triple pentru cei care apelează la serviciile Uber, Clever şi Bolt.

Asociaţia Coaliţia pentru Economie Digitală este o organizaţie independentă care reprezintă principalele companii de ridesharing şi e-hailing din România, Uber, Bolt şi Clever.

"Susținem condiții egale între șoferii de taxi și cei de transport alternativ"
 
Reprezentanții companiilor de transport alternativ au anunțat, joi, că au ajuns la un acord cu reprezentanții Guvernului în ceea ce privește proiectul de ordonanță de urgență dedicat aplicațiilor de transport alternativ din România.

Printre prevederile agreate astăzi cu privire la transportul alternativ și cuprinse în proiectul de ordonanță de urgență se află următoarele:

  Toți șoferii trebuie să fie autorizați pentru transport alternativ, să dețină cazier judiciar, avize medicale și psihologice, să dețină atestat de conducător auto profesionist, să plătească asigurări și să dețină o casă de marcat pentru tranzacțiile efectuate cu plata în numerar;

  Toate aplicațiile de transport alternativ trebuie să fie autorizate de către Ministerul Comunicațiilor și să achite o taxă anuală calculată în funcție de numărul de mașini înrolate;

  Autoturismele care desfășoară transport alternativ trebuie autorizate de către Autoritatea Rutieră Română (ARR) și să respecte standarde de vechime.

“Susținem intenția Guvernului de a crea condiții egale între șoferii de taxi și cei de transport alternativ, promovând o concurență loială între cele două tipuri de servicii pe piața din România, care să protejeze cetățenii, șoferii și să contribuie la creșterea calității serviciilor de transport. Clever a reprezentat atât interesele șoferilor de taxi, cât și dezvoltarea generală a serviciilor de transport, în contextul în care piața se confruntă cu un deficit mare pe zona de transport de pasageri. Am avut astăzi un dialog constructiv cu autoritățile și ne așteptăm ca ordonanța de urgență pentru reglementarea aplicațiilor să fie adoptată săptămâna viitoare, pentru a putea reveni la condițiile optime de funcționare a pieței”, a declarat Anca Gherle, Public Affairs Manager, Clever.

Aplicațiile de mobilitate urbană sunt folosite de circa 2,5 milioane de români, iar existența și buna funcționare a acestora sunt esențiale pentru asigurarea unui transport eficient în București și marile orașe ale țării.