In ultimii doi ani, intre 100 si 150 de salariati ai companiei au demisionat, iar volumul de munca a ramas acelasi, poate chiar a crescut, a declarat liderul Sindicatului Liber de Handling Aeronautic, Alexandru Cioc.

"S-a ajuns la greva deoarece dupa aproape patru luni de discutii nu am gasit un numitor comun impreuna cu reprezentantii conducerii. S-a ajuns aici in urma nemultumirii oamenilor, cel mai important punct fiind dimensionarea personalului si normarea muncii in raport cu volumul si conditiile de munca. In ultimii doi ani, pe fondul nemultumirilor, au plecat peste 100, poate chiar 150, de angajati. Acestia au demisionat din varii motive, dar majoritatea nemultumirilor au fost de ordin financiar, iar toata aceasta lipsa de personal se regaseste in volumul de munca. Volumul de munca a ramas acelasi, poate chiar este mai mare, personalul este mai redus cu 100 de oameni. Ati vazut ce inseamna activitatea de handling portuar care presupune si incarcari/descarcari de bagaje, marfuri, cargo, posta. Lipsa, sa zicem, a 10-15 oameni se simte imediat, daramite a unui numar de 70-80 de oameni dintr-un departament", a explicat Cioc.  

A doua nemultumire a salariatilor vizeaza programul de munca.

"Din cauza lipsei de personal, s-au facut peste 100 de programe de lucru. Programul cel mai uzitat pe aeroport este 12 cu 24, 12 cu 48, prin care se asigura o activitate continua. Din cauza lipsei de personal, s-a ajuns sa avem peste 100 de programe de munca si angajatul nu mai are timp de odihna si refacere, nu mai are timp de activitati socio-familiale. Este una din problemele majore. Oamenii nu mai au timp sa se refaca. Si munca asta suplimentara la un moment dat te face sa clachezi", a explicat el.  

De asemenea, angajatii firmei de handling reclama faptul ca nu li se asigura transportul spre si dinspre locul de munca si nici decontarea acestuia, in conditiile in care turele de lucru incep in cursul noptii.  

La toate acestea se adauga salariile mici, necorelate cu volumul de munca si cu responsabilitatea celor care lucreaza in domeniul aviatiei.  

"S-au facut programele acestea din lipsa de personal. Aici se invarte marea problema: lipsa de personal, munca multa, banii au ramas aceiasi de ceva timp. Banii au ramas putini in raport cu domeniul in care ne desfasuram activitatea. Lucram in aviatie, activitatea de handling presupune coordonarea activitatilor langa aeronava, presupune asigurarea documentatiei, a actelor de zbor...Orice greseala de incarcare, de acte ar periclita siguranta zborului. Odata ce omul vine cheaun la program la 1 noaptea, la 2 noaptea, nu i se asigura transportul, nici macar salariul nu este pe masura. Un salariu de inceput, cand te angajezi la departamentul unde te ocupi de bagaje, este sub 1.200 de lei net, in conditiile in care acel angajat da peste 300-400 de lei pe transport, venind cu masina personala, pe naveta sau taxi. Aici sunt problemele si revendicarile de ordin financiar: pur si simplu nu se reflecta in domeniul de activitate in care lucram. Lucrezi in aviatie, risc mare, responsabilitate mare, salarii foarte mici", a spus Alexandru Cioc.  

Sindicalistul a precizat ca aceasta greva de avertisment nu a fost premeditata, insa oamenii au ajuns "la o anumita limita".