Ca sa taie din costurile intretinerii unei flote pestrite, conducerea TAROM vrea in hangare avioane de la acelasi producator. In plus, va incerca sa scape de avioanele ineficiente.

In prezent, compania are patru astfel de aeronave - A318 -, avioane foarte bune, care transporta insa doar 110 pasageri la bord. Cel mai probabil vor fi inlocuite cu Airbus A319, care consuma la fel de mult, dar ofera o capacitate de 130 de locuri.

Acelasi Airbus A319 ar inlocui si cele 4 avioane Boeing 737-700 cu o capacitate de 116 pasageri. Boeing-ul 737-800, care poate transporta 189 de pasageri, nu are clasa business, asa ca va fi inlocuit cu Airbus A321.

TAROM mai are in flota patru avioane Boeing 737, de 20 de ani, ceea ce inseamna, implicit, o intretinere mai scumpa, asa ca le va inlocui cu patru avioane Airbus A320 de generatie noua, care ofera o capacitate cu 30 de locuri mai mare. Cele doua avioane Airbus A310, cu o capacitate de 210 pasageri, ar putea fi date la schimb pentru 2 avioane Airbus A330.

Aeronavele de tip ATR, folosite pe cursele interne, vor fi inlocuite cu acelasi model de generatie noua. TAROM sustine ca va lua o decizie finala dupa finalizarea strategiei, dar impreuna cu Ministerul Transporturilor. Oricum ar fi, trebuie sa se grabeasca, deparece companiile din estul Europei se extind in Romania. Air Serbia a inceput sa zboare din acest an de pe aeroportul din Otopeni, iar LOT creste numarul de curse.

Surse din industrie spun ca Airbus a acceptat deja sa preia in regim buy-back flota TAROM si va livra, anul viitor, aeronave noi sau second-hand, insa nu mai vechi de cinci ani. Flota care apartine companiei aeriene nationale ar reprezenta jumatate din pretul avioanelor luate in leasing, care sunt mai sigure si mai economice, spun specialistii. Din economia la carburant si mentenanta, operatorul ar putea castiga 25 de milioane de euro anual.