Valoarea estimată a contractului este de 4,6 miliarde de lei plus TVA, iar sursa de finanţare este din fonduri europene nerambursabile.

Traseul secţiunii Boiţa - Cornetu are o lungime de 31,33 kilometri şi include 49 de poduri şi viaducte, 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 metri şi 1.590 metri şi ecoduct în zona localităţii Lazaret, se precizează în comunicatul CNAIR.

Termenul de finalizare prevăzut este de 18 luni pentru partea de proiectare şi 50 de luni pentru partea de execuţie, conform factorilor de evaluare din Documentaţia de Atribuire.

Data-limită pentru depunerea ofertelor este 29 ianuarie 2021, menţionează CNAIR.

Comisia Europeană a aprobat, în septembrie, o investiţie în valoare de 875,5 milioane euro de la Fondul de Coeziune pentru construirea autostrăzii Sibiu-Piteşti, prima autostradă care va traversa Munţii Carpaţi, permiţând o mai bună conectivitate în România de-a lungul coridorului Rin-Dunăre.

Acest coridor va oferi o legătură neîntreruptă de-a lungul României, de la portul Constanţa şi până la vama Nădlac, legând centrul şi vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi.

Autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de 122,11 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu - Boiţa, Boiţa - Cornetu, Cornetu - Tigveni, Tigveni - Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş - Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Autostrada Sibiu - Piteşti este o parte importanta a Coridorului 4 Pan-European.

Lucrările la primul lot de 13,17 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa au început în luna martie 2020. Contractul cu o valoare de 613 milioane lei, fără TVA, prevede un termen de proiectare de 12 luni şi unul de execuţie de trei ani. Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu - Piteşti este construit de compania austriacă Porr Construct. Aceeaşi firmă a realizat şi lotul 4 al autostrăzii Sebeş - Turda, între Unirea şi Turda, finalizat în 2018.