Agenţia de Aviaţie Americană (FAA) a autorizat miercuri ca acest model de avion să zboare din nou, după 20 de luni de oprire la sol în urma a două accidente care au făcut 346 de morţi în interval de cinci luni.

Totuşi, vor trebui făcute mai multe modificări la avioanele Boeing 737 MAX înainte ca ele să poată fi repuse în serviciu. Piloţii vor trebui, de exemplu, să urmeze o nouă instrucţie înainte de a relua comanda asupra acestor aparate de zbor în spaţiul aerian american, scrie Agerpres.

Autoritatea chineză de reglementare a transportului aerian (CAAC) a dispus din martie 2019 ca operatorii din ţară să suspende zborurile cu avioanele lor Boeing 737 MAX 8, la o zi după prăbuşirea unui aparat de zbor al Ethiopian Airlines. Gigantul asiatic a fost prima ţară din lume care a luat o astfel de decizie.

Utilizarea lor în China nu se va putea relua decât atunci când "vor fi stabilite concluziile anchetelor asupra celor două accidente" în care au fost implicate avioane Boeing 737 MAX, a decis autoritatea chineză, citată de televiziunea publică CCTV.

CAAC a cerut de asemenea drept condiţii prealabile o instruire "completă şi eficace" a piloţilor, precum şi modificări tehnice la avioane pentru a garanta securitatea zborurilor.

În acest moment, "nu există niciun calendar fixat" pentru reluarea zborurilor cu Boeing 737 MAX în China, a precizat instituţia.

China a făcut din securitate o prioritate din cauza dimensiunii pieţei sale imense.

Pe fondul exploziei traficului aerian, alimentată de o clasă de mijloc în plină expansiune, China ar urma astfel să devină spre mijlocul anilor 2020 prima piaţă aeronautică, depăşind SUA.

În octombrie, directorul CAAC, Feng Zhenglin, a justificat oprirea la sol a avioanelor Boeing 737 MAX printr-o "toleranţă zero" faţă de riscurile potenţiale pentru Securitate.