Membrii consiliului de administratie au aprobat un plan de atragere a 300 de milioane de euro prin emiterea de noi actiuni catre actionarii existenti. Air-France-KLM Group, cel mai mare actionar al Alitalia, cu o participatie de 25%, a anuntat ca reprezentantii sai au convenit sa sprijine masura pentru a permite continuarea activitatii operatorului aerian italian.

Compania de stat Poste Italiane a decis sa contribuie cu 75 de milioane de euro la Alitalia, iar cele mai mari doua banci, UniCredit si Intesa Sanpaolo, vor garanta pana la 100 de milioane de euro pentru eventualitatea in care emisiunea de drepturi de preemtiune nu va fi subscrisa in totalitate.

Este pentru a doua oara in ultimii cinci ani cand guvernul italian contribuie la salvarea operatorului aerian.

Actionarii Alitalia se vor intalni luni pentru a aproba planul de finantare. Air France-KLM nu s-a angajat inca sa participe la majorarea de capital, care necesita si acordul board-ului sau. Air France-KLM a fost reticenta sa investeasa noi fonduri in Alitalia, avand in vedere ca aplica propriul sau plan de restructurare si reduceri ale locurilor de munca.

Alitalia, cu circa 14.000 de angajati, s-a mai aflat in trecut in pragul falimentului. Operatorul a intrat in insolventa in 2008, dupa ce opozitia politicienilor si a sindicatelor a dus la esecul tentativelor de vanzare a companiei, detinuta de stat, la acea data, in proportie de aproape 50%. Fostul premier Silvio Berlusconi a pledat pentru mentinerea Alitalia in proprietate italiana, dupa ce Air France si-a retras oferta de achizitie.

Un grup de investitori reunit de Berlusconi, intre care Intesa Sanpaolo si Atlantia, cel mai mare operator de autostrazi din Italia, a cumparat principalele active ale Alitalia si le-a unificat cu cele ale operatorului mai mic Air One. Ulterior, a fost vanduta o participatie catre Air France-KLM.

Resursele Alitalia au fost erodate de pierderile tot mai mari si concurenta venita din partea EasyJet. La problemele operatorului se adauga avertismentul companiei energetice Eni, de oprire a aprovizionarii cu carburanti, daca operatorul nu demonstreaza ca poate continua activitatea.

Pierderile Alitalia au urcat la 294 de milioane de euro in primul semestru, iar rezervele au scazut la 128 de milioane de euro, de la 159 milioane euro la sfarsitul trimestrului unu.