Decizia are rolul sa protejeze programul de constructie a avioanelor A350 si sa evite eventualele intarzieri in procesul de certificare, a anuntat constructorul european de avioane, transmite Mediafax. 

Primul zbor test al unui A350 este programat la jumatatea acestui an, aeronavele urmand sa intre in exploatare in a doua parte a lui 2014.  Airbus intentioneaza sa continue testele bateriilor litiu-ion, dar considera ca cele cu cadmiu si-au dovedit siguranta. 

Constructorul de avioane a tinut sa precizeze ca arhitectura bateriilor pentru A350 difera de cea a bateriilor pentru Dreamliner 787, dar nu a dorit sa isi asume riscul de a continua cu o noua tehnologie, in timp ce expertii nu au reusit sa identifice originea defectiunilor aparute la bordul 787. 

Boeing intentioneaza sa foloseasca in continuare baterii litiu-ion si a precizat ca nu a aflat nimic in timpul investigatiilor care sa justifice o alta decizie. 

Ambii producatori de avioane au dorit sa foloseasca baterii litiu-ion intrucat sunt mai usoare si ocupa jumatate din spatiul necesar pentru bateriile cu cadmiu.