Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) precizeaza, joi, ca in cazul anularii zborului ca urmare a unor circumstante extraordinare, pasagerii au dreptul la rambursare sau la redirectionare, in functie de optiunea acestora si, de asemenea, au dreptul sa primeasca asistenta (mese, bauturi racoritoare, telefon, cazare, de la caz la caz).

"Circumstantele extraordinare sunt acele situatii pe care operatorul de transport aerian nu le-a putut evita in pofida adoptarii tuturor masurilor. Operatorul de transport aerian nu este obligat sa plateasca despagubire, in cazul in care poate face dovada ca anularea este cauzata de circumstante extraordinare", explica ANPC.

In cazurile de nerespectare a drepturilor de transport aerian civil, in urma anularii sau intarzierii prelungite a zborurilor, cauzate de conditiile meteorologice nefavorabile, pasagerii pot apela la INFO CONSUMATOR, telefon gratuit in reteaua Romtelecom: 0800.080.999.

Treisprezece curse de pe Aeroportul Otopeni si alte trei de pe Aeroportul Baneasa au fost anulate, joi, traficul aerian desfasurandu-se in conditii de ninsoare, vant si vizibilitate redusa, a anuntat Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti.

Pe ambele aeroporturi ale Capitalei se realizeaza permanent deszapezirea pe piste, platforme si cai de rulare, pentru desfasurarea in siguranta a operatiunilor aeriene, precum si deszapezirea drumurilor de acces si de incinta, a precizat compania.