Prima parcare de tip "park and ride" se va construi anul acesta in zona Pantelimon. Va fi subterana si va avea 400 de locuri. Constructia incepe in martie si va fi gata in 12 luni. Un proiect util atat celor care fac naveta in Capitala, cat si celor care locuiesc in noile zone rezidentiale.

Noi am facut un experiment. Sa spunem ca locuim in zona de est a Bucurestiului, in localitatea Cernica si, zilnic, trebuie sa ajungem la serviciu in Piata Romana. Sa vedem cat timp, dar si ce costuri presupune transportul cu masina personala. Cu o viteza medie de 20 de km/h, intr-o zi in care orasul era aglomerat, am ajuns intr-un final la destinatie. 15 km de mers cu masina, pe care i-am parcurs in aproximativ 50 de miute. Dar periplul nu se incheie aici, pentru ca trebuie sa cautam si un loc de parcare. Rezulta o ora pierduta.

Iata cat ar dura calatoria in varianta propusa de municipalitate. Dupa 20 de minute de condus, am ajuns la intrarea in Bucuresti, pe soseaua Pantelimon, acolo unde se va construi noua parcare. Lasam masina aici si ne continuam drumul cu autobuzul. Deocamdata nu exista o banda speciala pentru RATB, asa ca autobuzul s-a strecurat printre coloanele de masini. Calatoria din est in centrul Capitalei a durat 50 de minute. Nu a fost cel mai comod mod de a ajunge la serviciu, mai ales ca am si schimbat pe traseu, insa am economisit bani. Am platit 2,6 lei, fata de aproximativ 10 lei, cat as fi dat pe carburant.

Asadar, drumul cu mijloacele de transport in comun poate dura mai mult, dar e mai ieftin. Concluzie valabila si pentru cei care stau in nordul Capitalei, dar lucreaza in oras. Pentru acestia va fi construita o alta parcare "park and ride" in zona Aeroportului Baneasa. Aceasta va avea 250 de locuri, pe trei nivele.

Multi bucuresteni isi lasa deja masinile langa statiile de metrou si isi continua drumul cu trenul.

In Londra, Amsterdam sau Munchen, traficul a fost deja scazut cu astfel de solutii.