"La categoria aeroporturilor cu 5 - 10 milioane de pasageri pe an, Aeroportul Henri Coanda, care a avut o crestere de 17% a traficului aerian, a ocupat al patrulea loc, dupa aeroporturile Berlin Schoenefeld, Larnaca (Cipru) si Tenerife, fiind urmat de aeroportul Faro (Portugalia). Aeroportul Baneasa a ocupat tot al patrulea loc, dar la categoria sub 5 milioane de pasageri pe an, unde clasamentul este: Oradea, Palanga (Lituania), Harkov (Ucraina), Bucuresti Baneasa (cu o crestere de 41% a traficului aerian) si Keflavik (Islanda)", se arata in comunicatul CNAB.

In august, la categoria aeroporturilor cu peste 25 de milioane de pasageri/an, clasamentul este: Dublin, Amsterdam, Barcelona El Prat, Copenhaga si Londra Gatwick.

La categoria 10 - 25 de milioane de pasageri/an, pe primele locuri s-au clasat aeroporturile Gran Canaria (Spania), Alicante si Varsovia (ambele la egalitate), Birmingham si Malaga.

CNAB a inregistrat, in primele opt luni ale anului 2016, pe Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti si Aeroportul International Bucuresti-Baneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de 7.141.740 pasageri si 79.660 miscari de aeronave (aterizari si decolari). Din total, pe Aeroportul Henri Coanda s-au inregistrat 7.138.426 de pasageri si 71.236 miscari de aeronave.

"Numarul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile Bucurestiului in perioada ianuarie - august 2016 a inregistrat o crestere de 16,5%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, creandu-se astfel premisele atingerii pragului de 10 milioane de pasageri in intreg anul 2016", arata CNAB.

Potrivit sursei citate, evolutia numarului de pasageri pe cele doua aeroporturi ale Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti devanseaza semnificativ tendinta generala inregistrata la nivel european, de 2%. Pe aeroporturile Capitalei s-a inregistrat, de asemenea, si o crestere a numarului de miscari de aeronave, depasind si la acest capitol trendul european, de 2,4%. Astfel, in primele opt luni ale anului 2016, numarul miscarilor de aeronave pe aeroporturile din Bucuresti a crescut cu 10,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti si-a inceput activitatea la data de 5 februarie 2010 si asigura coordonarea operationala si managementul celor doua aeroporturi ale Capitalei. CNAB a fost infiintata prin fuziunea societatilor care gestionau aeroporturile bucurestene: Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti si Aeroportul International Bucuresti Baneasa Aurel Vlaicu.