Ministerul Transporturilor si-a dat acordul oficial in urma unei decizii similare a Administratiei Federale pentru Aviatie din Statele Unite.

"Am ajuns la concluzia nu este nicio problema in privinta deciziei institutiei de reglementare din Statele Unite. Credem ca vor fi luate toate masurile posibile pentru a preveni repetarea problemelor", a declarat ministrul japonez al Transporturilor, Akihiro Ohta.

In luna ianuarie au fost consemnate la sol 50 de avioane 787 Dreamliner la nivel mondial, dupa incenditii izbucnite la nivelul bateriilor a doua aeronave.

All Nippon Airways (ANA) a fost primul client al Boieng pentru 787 Dreamliner si are in dotare 17 astfel de aparate. Japan Ailines (JAL) detine sapte aeronave de acest tip.

Consemnarea la sol a acestor avioane a dus la anularea a sute de curse si la pierderi mari de venituri.

Administratia Federala pentru Aviatie din SUA a publicat joi un ordin online prin care a permis reluarea zborurilor avioanelor 787, dupa inlocuirea bateriilor problema cu altele imbunatatite de Boeing pentru reducerea riscului de incendiu.
Japonia a cerut companiilor ANA si JAL sa ia masuri suplimentare de siguranta, intre care instalarea unui sistem care permite monitorizarea tensiunii din baterii si testarea tuturor avioanelor 787. Un prim test de zbor ar putea avea loc duminica.