"Intr-un stat si o capitala europeana, cu o evolutie normala, transformarea aeroportului Baneasa este absolut necesara. Este un pas foarte important si un mesaj foarte bun pe care il da statul roman si un mesaj foarte bun pentru bucuresteni, care se pot mandri ca au un aeroport VIP, ca in alte tari", a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, citata de Mediafax.

Astfel, in vara anului viitor va fi finalizata reorganizarea interioara a aeroportului, valoarea investitiei fiind de un milion de euro, majoritatea curselor vor fi cu aeronave de capacitate redusa, respectiv opt-zece locuri, si minim 80% din numarul pasagerilor sunt business. De asemenea, vor exista terminale dedicate pentru aviatie generala si VIP.

Pentru transformarea aeroportului Baneasa va fi necesara dezvoltarea infrastructurii aeroportuare (terminal, heliport, platforme), dezvoltarea infrastructurii adiacente (turn de control, hangare, zona de intretinere si alimentare) si dezvoltarea infrastructurii de acces (statie subterana de metrou si parcari).

Boagiu a spus ca pretul unui bilet low-cost nu ar trebui sa fie majorat cu mai mult de 4,5 euro in urma mutarii curselor pe aeroportul Otopeni.

Adica doua milioane de pasageri lowcost ar trebui sa plateasca noua milioane de euro in plus pe an. Biletele se vor scumpi insa si mai mult, spun operatorii.

“Trebuie sa ne mutam intreaga baza de operare. Costurile cu chiriile pentru spatii si servicii de la Otopeni sunt mult mai mari”, explica Sherif Ussama, director general Blue Air.