"Autostrada Targu Mures- Iasi - Ungheni este un proiect pe care vrem sa-l tinem in actualitate, chiar daca in momentul de fata nu avem resurse bugetare pe a-l putea executa ca atare. Din calculele facute, costul total integral al proiectului este undeva la 4 miliarde de euro - 1,2 miliarde pentru partea Ungheni-Targu Neamt si 2,9 miliarde pentru Targu Neamt- Targu Mures. Costul studiului de fezabilitate si al proiectului tehnic este undeva la 36 de milioane de euro si aici vom incerca sa gasim resurse anul acesta pentru a reactualiza studiul de fezabilitate - e un studiu de fezabilitate partial realizat in 2011 care trebuie reactualizat - si asta vrem sa o facem si apoi, imediat dupa aceea sa incepem si pregatirea proiectului tehnic. (...) Reactualizarea studiului si realizarea proiectului tehnic vor dura in jur de 18 luni", a spus Ciolos, citat de Agerpres.

Premierul a subliniat ca finantarea acestui proiect nu este prinsa in alocarile bugetare, iar utilizarea exclusiva a imprumuturilor "ar putea fi mai dificila si datorita impactului asupra deficitului si a datoriei".

"Cred ca se pot gasi formule prin care sa putem finanta si aceasta autostrada si sper eu ca in cursul acestui an sa venim si cu cateva solutii. Intentia noastra este sa propunem Parlamentului un proiect de lege a Centenarului, care sa includa si o componenta a unui proiect de infrastructura", a mai afirmat Ciolos.