Presedintele Consiliului Judetean Mures, Peter Ferenc, a anuntat miercuri ca a propus constituirea unei comisii mixte care sa investigheze modul in care s-au folosit fondurile alocate investitiilor, dupa ce s-a constatat ca doar o treime din bani a fost utilizata.

Din cauza neefectuarii modernizarilor la pista de aterizare/decolare, Wizz Air, unicul operator aerian de aici, si-a suspendat cursele.

“Era necesar ca membrii CJ Mures sa fie informati asupra aspectelor care au dus la aceasta situatie prin care se retrage operatorul Wizz Air. In 2014-2016 au fost mai multe controale efectuate de catre Autoritatea Aeronautica Civila si au fost foarte multe precizari, notificari pe care le-a prezentat Consiliului de Administratie al Aeroportului Targu Mures. Erau niste sarcini foarte clare care trebuiau rezolvate in perioada 2014-2016. Din pacate, din cele 18 puncte pe care le-a avut procesul verbal, doar unul a fost pornit, respectiv studiul de fezabilitate pentru refacerea pistei de decolare, iar restul nu au fost rezolvate. Nu au fost realizate mai multe investitii astfel incat in 4 ani din cele 18 milioane de lei alocate au fost cheltuite 5 milioane de lei, deci nici o treime. Consideram ca probabil au fost facute niste greseli in decursul anilor si am avut ideea sa facem o comisie mixta - angajati ai CJ, consilieri judeteni - care sa verifice aceste aspecte din perioada fostului consiliu de administratie”, a declarat Peter Ferenc, citat de Agerpres.

Presedintele CJ Mures a spus ca daca vor fi constatate nereguli in privinta administrarii Aeroportului “Transilvania”, acestea vor fi facute publice, comisia de investigare urmand sa functioneze incepand cu data de 1 decembrie.

Compania Wizz Air a anuntat miercuri, printr-un comunicat de presa, suspendarea temporara a curselor de pe Aeroportul “Transilvania” Targu Mures , insemnand 23 de sosiri saptamanale si 22 de plecari, pana la finalizarea lucrarilor de modernizare a pistei de decolare.