Airbus a anuntat ca in doua decenii companiile aeriene din toata lume vor achizitiona 32.600 de noi avioane, in valoare de 4.900 de miliarde de dolari, cu 1.200 de avioane si 300 de miliarde de dolari mai mult decat estima in septembrie anul trecut.

Traficul global de pasageri va creste cu 4,6% in  20 de ani, ceea ce va obliga companiile aeriene sa cumpere 31.800 de noi avioane de pasageri, iar cererea de transport aerian de marfa va impune achizitionare a 800 de noi avioane cargo. 

"Asia-Pacific va fi lider mondial in termeni de trafic in 2034, iar China va fi cea mai mare piata aviatica din lume peste 10 ani. In mod clar, Asia si pietele emergente sunt un catalizator pentru cresterea sustinuta a traficului aerian", a declarat directorul comercial de la Airbus, John Leahy.

Prognozele Airbus arata ca, in medie, 74% din populatia economiilor emergente va efectua un zbor pe an in 2034, fata de 25% in prezent. 

Saptamana trecuta, grupul american Boeing si-a imbunatatit si el estimarile pe termen lung privind cererea mondiala de avioane. Cu toate acestea, Boeing si-a redus estimarile privind vanzarile de aeronave foarte mari, cum este Airbus A380, pana la 540 de unitati de la 620 de unitati cat estima in urma cu un an. In schimb, directorul Airbus, Fabrice Bregier estimeaza ca cererea pentru avioane foarte mari va fi dubla fata de cat preconizeaza Boeing, chiar daca este vorba de o cifra inferioara estimarilor anterioare ale Airbus.