Aeroportul Băneasa va fi operaţional în luna mai a anului viitor.

"Astăzi s-a semnat contractul de reabilitare şi refuncţionalizare a interioarelor clădirilor A, B şi Rotondă de la aeroportul internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu. Ne dorim de mult să refuncţionalizăm acest aeroport. În mai puţin de trei luni de zile s-au semnat trei contracte foarte importante pentru această companie. Şi aş începe cu modernizarea şi reparaţia capitală la pista 2, calea de rulare Delta şi astăzi am reuşit să finalizăm şi semnarea modernizării corpului A, B şi Rotondei, un obiectiv pe care ni l-am asumat că-l vom finaliza până la începerea campionatului de fotbal. A fost o condiţie, alături de calea ferată, pe care România trebuia să o îndeplinească pentru ca meciurile să poată fi jucate în Bucureşti", a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, potrivit Agerpres.

Valoarea totală ofertată de Asocierea SC Bog'Art SRL (lider de asociere) - SC UTI Grup SA (asociat) este de 55,524 milioane de lei la care se adaugă TVA.

"Acest proiect are o valoare de 55 de milioane de lei, perioada de proiectare două luni, cea de execuţie 6 luni, dar eu sunt convins că se poate comprima perioada de proiectare, pentru că avem de-a face cu un constructor serios care nu e la prima lucrare de o asemenea anvergură. Are o experienţă bogată în spate. Construcţia poate evolua foarte uşor pentru că se poate construi şi pe perioada iernii. Nu vor fi probleme legate de implementare ţinând cont de sezonul rece care va urma. Aşa cum v-am obişnuit, o să fiu prezent şi aici să văd cum evoluează lucrările", a dat asigurări ministrul.

La rândul său, directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, George-Alexandru Ivan, şi-a exprimat şi el speranţa că reoperaţionalizarea Aeroportului Băneasa se va produce mai repede decât este prevăzută în contract.

"Este un obiectiv foarte important pentru CNAB reoperaţionalizarea Aeroportului Băneasa. Este un proiect pe care l-am lansat pe SICAP la începutul lui mai şi iată că la început de luna octombrie s-a finalizat cu semnarea contractului. Lucrările vor fi făcute, sperăm, într-o perioadă mult mai scurtă, asftel încât în primăvară să putem avea Aeroportul Băneasa complet operaţional. Aceste lucrări, pe lângă faptul că vor fi lucrări de amenajări interioare, vor fi echipamente de securitate astfel încât Aeroportul Băneasa să fie complet operaţional în primăvara anului viitor", a subliniat el.

Odată cu reoperaţionalizarea acestui aeroport, capacitatea de trafic se va mări la 350 de pasageri/oră, iar o parte din traficul foarte mare de pe Aeroportul Otopeni va fi preluat de Aeroportul Băneasa.

"Acest obiectiv nu se modernizează doar pentru campionatul mondial. Se modernizează pentru că era nevoie ca traficul foarte mare de pe Otopeni să fie preluat uşor-uşor. Se va face un studiu. Cei de la CNAB vor face un studiu să vedem ce curse vor fi mutate pe Băneasa în perioada următoare, după care va deveni operaţional. După EURO 2020 rămâne deschis, categoric. Asta intră în atribuţiile celor de la CNAB să facă studiul de care este nevoie pentru a muta traficul care se impune pe Băneasa", a menţionat Cuc.

Întrebat despre o eventuală ridicare a restricţiilor de trafic pe timp de noapte în cazul Aeroportului Băneasa, şeful CNAB a explicat că se va face o analiză şi se va stabili ce curse vor opera. El a adăugat că nu au fost uitate nici parcările în cazul celor două aeroporturi.

În plus, Răzvan Cuc a arătat că cele două aeroporturi vor fi legate prin proiectul Magistralei 6 de metrou.

"Deja prima parte de licitaţie a fost lansată pentru Magistrala 6 de metrou 1 Mai - Tokyo. Au fost depuse 10 oferte. Urmează lansarea şi a celui de-al doilea pachet pentru celelalte 6 staţii Tokyo - Otopeni. Deci, se ia în calcul şi conectarea celor două aeroporturi, prin intermediul proiectului Magistralei 6", a amintit ministrul Transporturilor.