Multitudinea de filmulete disponibile pe site-urile cu continut video, pe care oricine poate incarca materiale proprii, a schimbat vechea metoda de business.

Companiile din domeniu se consolideaza, iar metodele de interzicere a accesului sunt din ce in ce mai multe si mai greu de trecut, din cauza avansului tehnologic si a competitiei acerbe.

Oamenii de afaceri de moda veche din industria porno se lupta sa supravietuiasca. De exemplu, actiunile companiei de filme pentru adulti Private Media Group, listate pe NASDAQ, au scazut de la 10 dolari, cat valora o actiune in urma cu cinci ani, la 70 de centi.

Veniturile din vanzarea de DVD-uri cu filme erotice au scazut cu 70% in toata industria, in ultimii cinci ani, a recunoscut Steven Hirsch, fondatorul Vivid Entertainment, care este un fel de Bill Gates al industriei filmelor pentru adulti. Pentru a rezista in piata, el a adoptat o noua stratgie: se concentreaza pe filmele cu celebritati care fac sex sau pe parodiile porno.

Alte branduri celebre din domeniu, precum Hustler si Playboy, au ales sa-si diversifice oferta si acum vand cosmetice sau alte produse tematice.

Formula succesului s-a mutat pe internet

Manwin, o firma canadiana, care detine cea mai mare retea de site-uri pentru adulti din lume, a crescut vazand cu ochii. Compania detine 7 din cele 20 cele mai vizitate site-uri cu continut porno, precum si site-uri platite si videochat-uri, iar succesul pe care il are vine din faptul ca stie sa foloseasca tehnologia pentru a face bani. Proprietarii au inteles ca filmuletele de prezentare trebuie sa fie suficient de lungi pentru a capta interesul, dar si suficient de incitante pentru a-l face pe consumator sa plateasca pentru a vedea mai mult.

In consecinta, vechii moguli ai industriei ar trebui sa invete cum se fac bani cu noile tehnologii si sa invete repede. Videochat-urile, de exemplu, care sunt interactive, sunt in continua expansiune. LiveJasmin, o companie care transmite continut porno live, este al 50-lea cel mai vizitat site din toata lumea si este numarul 1 in domeniu. Veniturile au crescut in fiecare an cu 10%-20%, de la lansarea sa din 2001.

Specialistii spun ca mai noua provocare este acum telefonia mobila. De exemplu, Terry Jackson, care detine compania de publicitate pe mobil Adultmoda, spune ca firma sa a trimis 4 miliarde de reclame pe mobil numai in luna ianuarie, iar pana in august, numarul acestora s-a dublat. Potrivit resprezentantilor companiei britanice Strictly Broadband, care vinde filmulete la comanda, jumatate din veniturile sale provin din vanzari pe iPhone, iar 30% din trafic vine de pe telefon.

Nu toata lumea, insa, primeste cu bratele deschise toate aceste schimbari. Criticii domeniului ”.xxx” spun ca aceste site-uri ar trebui cenzurate. Stuart Lawley, cel care se ocupa de administrarea domeniului ii contrazice: “Industria filmelor pentru adulti are o reputatie proasta, iar acum incercam sa apasam pe butonul RESET”.

Si, atata vreme cat va exista cerere pentru astfel de materiale, succesul este asigurat. Iar industria porno are viitorul stralucitor, daca ne gandim ca, in ultimii 7 ani, cautarile pe Google care includ cuvantul “porno” s-au triplat.

Citeste si:

Cu cat e mai scump, cu atat se vinde mai bine. Cele mai valoroase 10 branduri de lux din lume GALERIE FOTO

Oportunitati stralucitoare. Cum profita micii intreprinzatori de pretul ridicat al aurului