"Un studiu realizat la nivelul tarii noastre (Consumer Life Report n.r.) pe intreaga populatie arata ca teama pentru siguranta personala nu se regaseste in topul preocuparilor romanilor. Terorismul ii ingrijoreaza pe 7% dintre romani, in vreme ce imigratia pe 4,5% dintre ei, iar fundamentalismul si extremismul religios doar pe 3%", arata datele studiului.

Potrivi acestuia, aproape o treime (32%) din populatia online din peste 21 de tari este mereu preocupata de propria siguranta, in comparatie cu doar 10 procente care afirma ca nu are aceasta temere.

"Turcia si Rusia, tarile din America Latina, se claseaza in primele cinci in topul celor mereu preocupate de securitate. In Brazilia si Turcia, mai mult de jumatate din populatia internauta a spus ca este mereu preocupata de siguranta si securitate: 64 de procente in Brazilia si 54% in Turcia. Ele sunt urmate de Mexic cu 48 de procente, Argentina (43%) si Rusia (42%). Pentru tarile din America Latina si Rusia, acest lucru se coreleaza cu nivelele superioare de criminalitate inregistrate, in timp ce nivelul de preocupare in cazul Turciei este legat de atacurile teroriste”, precizeaza GfK.

Conform studiului, cetatenii din Suedia, Germania si Olanda se simt cel mai in siguranta in tarile lor.

"Prin contrast, Suedia, Germania si Olanda inregistreaza cele mai ridicate procente la capitolul siguranta personala perceputa de populatie. In Suedia, 30% nu sunt de acord cu afirmatia "preocupati intotdeauna", urmata de Germania si Olanda, cu cate 22 de procente. In Suedia, barbatii se simt mai degraba in siguranta, cu o treime (34%) fiind in total dezacord cu afirmatia de mai sus, in comparatie cu doar un sfert (26%) dintre femei. In Germania si Olanda, procentele se impart mai uniform intre sexe - in Germania, 24% dintre barbati si 20% dintre femei si, in Olanda, 23% dintre barbati si 21% in cazul femeilor”, mentioneaza sursa citata.

Conform studiului, la nivel global, femeile sunt putin mai ingrijorate decat barbatii pentru siguranta si securitatea lor - 34%, comparativ cu 30% dintre barbati.

"In cazul fiecarei tari, cele mai mari diferente de gen le remarcam in Turcia, Rusia si Spania, care toate inregistreaza o diferenta de 12 puncte procentuale intre numarul femeilor intotdeauna ingrijorate fata de cel al barbatilor. Cu toate acestea, in Hong Kong, Belgia si Olanda, barbatii sunt mai preocupati de securitatea personala decat femeile. (...) Cei cu varsta cuprinsa intre 20 - 29 de ani si 30 - 39 de ani au cel mai mare potential sa fie mereu preocupati de siguranta, cu cate o treime in fiecare grupa de varsta. Exista o diferenta foarte mica intre acestea si celelalte grupe de varsta: 32% dintre cei cu varsta intre 40 si 49 de ani, 31% dintre cei peste 60 ani, 30% dintre adolescentii (15-19 ani) si 29% dintre cei cu varsta de 50-59", se mai spune in document.

GfK a realizat online studiul printre 25.000 de consumatori cu varsta peste 15 ani din 21 de tari: Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Cehia, Franta, Germania, Hong Kong, Italia, Mexic, Olanda, Polonia, Rusia, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Turcia, Marea Britanie si SUA. Datele sunt ponderate pentru a reflecta componenta demografica a populatiei online de peste 15 ani din fiecare tara.

Datele despre Romania sunt preluate din studiul Consumer Life Report, realizat in urma cu un an pe un esantion de persoane de peste 15 ani, reprezentativ la nivel national.