În baza noii legi, companiile de social media au obligaţia de a numi un reprezentant local în Turcia, prevedere căreia Facebook a anunţat luni că îi va da curs şi va numi un astfel de reprezentant.

Legea, intrată în vigoare în octombrie, obligă reţelele de socializare cu mai mult de un milion de conexiuni unice pe zi, cum sunt Twitter şi Facebook, să aibă un reprezentant în Turcia, sub ameninţarea sancţiunilor, şi să se supună deciziilor instanţelor care cer retragerea anumitor materiale în cel mult 48 de ore.

Platforma YouTube, deţinută de Google, a anunţat la rândul ei luna trecută că îşi va desemna un reprezentant, potrivit Agerpres.

Noile măsuri privind publicitatea în social media publicate marţi în Monitorul oficial turc şi intrate în vigoare în aceeaşi zi le permit autorităţilor turce să elimine conţinuturi de pe astfel de platforme, în loc să blocheze accesul, aşa cum s-a întâmplat în trecut.

Aceste măsuri au provocat preocupare, în condiţiile întăririi controlului Ankarei asupra presei mainstream, care a determinat tot mai mulţi oameni să se orienteze spre platformele online, notează Reuters.

Companiile care nu respectă legea pot fi sancţionate în final cu reducerea cu 90% a lăţimii de bandă, ceea ce echivalează practic cu blocarea accesului.