In acest conditii, tinerii romani care doresc sa-si dezvolte abilitatile in domeniul marketingului digital au la dispozitie, incepand de marti, platforma educationala online “Atelierul Digital”, lansata si dezvoltata de Google, care estimeaza ca circa 30.000 de studenti pot beneficia de avantajele noii initiative.

Initiativa lansata, in cursul anului trecut, la nivel european, la Bruxelles, are la baza datele oficiale ale Comisiei Europene, conform carora, in viitorul apropiat, 90% dintre slujbe vor necesita cunostinte digitale.

De asemenea, forul european estimeaza ca, pana in 2020, un numar de 825.000 locuri de munca vor fi neacoperite din cauza acestui decalaj.

In acest context, pentru a creste nivelul cunostintelor digitale in Romania, Google a creat platforma online “Atelierul Digital”, iar orice persoana interesata poate urma gratuit cursurile.

"Internetul este esential in societatea de astazi, oferind oportunitati si mijloace de dezvoltare antreprenorilor si afacerilor. Vrem ca prin programul 'Atelierul Digital' lansat astazi sa oferim un instrument care sa ajute viitoarea forta de munca si antreprenorii in obtinerea cunostintelor digitale atat de importante in economie. Speram ca acest lucru sa contribuie la sprijinirea Romaniei in exploatarea oportunitatilor oferite de economia digitala. Exista doua Romanii: una hightech, a oraselor mari, si o alta care, din pacate, nu are cunostinte digitale. Romanii considera ca nu stiu nimic despre mediul online si capacitatile acestuia de a dezvolta un business. Din pacate, suntem in topul tarilor in care competentele digitale sunt aproape inexistente. E o realitate de la care pornim. Practic, 8% dintre romani considera ca stiu sa dezvolte business-uri competitive cu ajutorul marketingului digital”, a afirmat, in conferinta de lansare, Dan Bulucea, country director Google Romania, citat de Agerpres.

Acesta estimeaza ca, pana la finele anului, aproximativ 30.000 de studenti romani ar urma sa beneficieze de avantajele “Atelierului Digital”, care ofera pregatire in lumea digitala sub forma unor cursuri video gratuite, pe o gama cuprinzatoare de domenii: de la cum sa-ti construiesti prezenta online, la campanii de marketing in social media sau utilizarea mediului mobil, pentru a atrage noi clienti.

Utilizatorii pot alege o anumita tema pe care vor sa se pregateasca sau sa urmeze intregul curs online. La final, pot alege sa dea un test si, daca il trec, vor primi o certificare din partea Google si IAB Europe. Intregul curs cuprinde 89 de lectii, impartite in 23 de teme.

In 2015, Google s-a angajat sa ofere gratuit pregatire in domeniul digital pentru un milion de persoane din Europa. In continuarea acestui angajament, Google a anuntat, recent, ca va dubla acest efort si va pregati doua milioane de europeni pana in 2017.

Google va investi 42 de milioane de euro, in 2016, pentru a creste nivelul cunostintelor digitale in randul companiilor si persoanelor din Europa, prin pregatirea unui numar si mai mare de antreprenori si studenti. Programul "Atelierul Digital' lansat marti in Romania este parte din aceasta initiativa.