Mark Zuckerberg a declarat in mai multe randuri ca vede realitatea virtuala ca pe urmatorul pas logic pentru reteaua sa de socializare, iar compania pe care o conduce face acum primul pas concret in acest sens prin lansarea primei aplicatii dedicate asa-numitei realitati virtuale.

Disponibila in acest moment doar pentru Gear VR, casca de realitate virtuala a celor de la Samsung, Facebook 360, permite utilizatorilor sa vizualizeze fotografiile la 360 de grade si filmarile panoramice postate in cadrul retelei.

Ca si in cadrul retelei sociale obisnuite, utilizatorii pot folosi reactiile clasice pentru a-si exprima parerea fata de continutul virtual. Exista si posibilitatea salvarii continutului, insa, deocamdata, nu se poate comenta.

Noua aplicatie organizeaza continutul in patru sectiuni:

    Following - aici este concentrat continutul postat de prieteni
    Explore - continut panoramic interesant din restul retelei
    Saved - imagini si filmari salvate pentru a fi vizionate mai tarziu
    Timeline - propriul continut panoramic

Prima aplicatie dedicata realitatii virtuale vine din partea Facebook dupa ce reteaua sociala a reusit sa cumuleze o cantitate impresionanta de continut panoramic. Conform companiei, utilizatorii sai au postat deja peste un milion de filmari la 360 de grade si mai bine de 25 de milioane de fotografii panoramice.

Facebook 360 este primul produs pe care divizia de realitate virtuala a Facebook il lanseaza dupa ce, in luna ianuarie, Brendan Iribe a fost inlocuit la conducerea diviziei cu Hugo Barra, fostul executiv al producatorului chinez de gadgeturi Xiaomi.