Reteaua de socializare a anuntat un profit de 512 milioane de dolari pe primul trimestru, si venituri mai mari cu 42%, de 3,5 miliarde de dolari, cifre cu mult mai mari fara de estimarile analistilor.

Numarul de utilizatori activi a crescut, de asemenea, cu 13% fata de anul trecut, la un total 1,44 miliarde de persoane. Totodata, numarul celor care acceseaza reteaua de pe dispozitivele mobile a avansat cu 24%, la 1,25 miliarde.

Facebook a anuntat ca se va concentra sa convinga cat mai multi utilizatori sa foloseasca dispozitivele mobile, pentru a atrage mai multa publicitate. De altfel, trei sferturi din totalul veniturilor din publicitate vin din zona telefoanelor mobile si a tabletelor.

Dar, in ciuda cifrelor mai mari decat cele asteptate, investitorii sunt ingrijorati de incetinirea cresterii veniturilor, cat si de cheltuielile din ce in ce mai mari ale companiei, care investeste din ce in ce mai mult in cercetare si dezvoltare.

Costurile cu dezvoltarea si cercetarea s-au triplat in ultimul an, de la 181 de milioane de dolari, la 566 milioane.

Compania a avertizat, totodata, ca aceste cheltuieli vor continua sa creasca, in conditiile in care intentioneaza sa dezvolte reteaua de photo-sharing Instagram, cea de mesagerie instant WhatsApp si proiectul de realitate virtuala Oculus Rift.

Ingrijorarile investitorilor s-au vazut si pe bursa, unde actiunile Facebook au scazut cu mai mult de 2%, dupa anuntarea planurilor de viitor.