A crescut totodata procentul de respondenti care folosesc mediile sociale pentru recrutare (36% in 2015 fata de 34% in 2014), scaderi fiind pe partea de vanzari (-1%) si serviciul relatii cu clienti (-6%).  

"Doar cateva industrii folosesc social media pentru vanzare. Desi comunicarea este principalul domeniu de utilizare a retelelor de socializare indiferent de industrie, obiectivul de vanzare prin intermediul mediilor sociale apare in special in zona companiilor din turism (100% dintre respondenti), urmate de companiile din zona comertului cu amanuntul (60% dintre respondenti) si industriei alimentare (60% dintre respondenti). 56% dintre respondentii din industria financiar-bancara folosesc retelele sociale si in scop de recrutare, urmate de companiile de publicitate/media (35% dintre respondenti) si IT&C, cu 30% dintre respondenti", se arata in analiza, potrivit Agerpres.

Specialistii EY arata ca social media este utilizata in scopuri de vanzare mai ales de companiile mici.  

"Utilizarea retelelor sociale in scop de vanzare este prezenta in special in companiile mici, cu sub 50 de angajati (42% dintre respondenti) si in companiile din zona 501-1000 de angajati (38% dintre respondenti). Companiile cu peste 1000 de angajati inregistreaza cel mai mare numar de respondenti in utilizarea retelelor sociale in scop de recrutare. Indiferent de dimensiunea companiilor, retelele de socializare sunt folosite in special pentru comunicare si marketing. Cresterea notorietatii si expunerii in piata raman cele mai importante beneficii ale utilizarii retelelor sociale; 53% dintre respondenti vorbesc despre generarea de oportunitati de vanzare si 37% afirma ca utilizarea mediilor sociale au produs o crestere efectiva in venituri, +3% fata de 2014. Chiar daca se constata o scadere fata de anul trecut, aproape jumatate dintre respondenti apreciaza fidelizarea clientilor prin folosirea retelelor sociale", se mentioneaza in analiza.  

Sase din zece companii spun ca este eficienta generarea de lead-uri prin social media. Un procent de 64% dintre respondenti sunt in acord cu afirmatia ca generarea de oportunitati de vanzare in cadrul retelelor sociale este eficienta, iar 30% sunt indecisi referitor la acest lucru. Valori semnificativ mai mici se inregistreaza pentru cei care sunt in dezacord cu faptul ca generarea de oportunitati de vanzare este eficienta in cadrul retelelor sociale.