Titlurile Snap au inchis la 24,48 dolari pe unitate, cu mult peste pretul din oferta publica initiala de 17 dolari pe unitate, conferind companiei o capitalizare de 28,3 miliarde de dolari, egala cu cea a companiilor CBS si Target, potrivit News.ro.

In timpul tranzactiilor, actiunile Snap au urcat pana la 26,05 dolari pe unitate si o capitalizare de 29,1 miliarde de dolari.

Proprietara aplicatiei Snapchat a atras miercuri 3,4 miliarde de dolari prin oferta publica, peste suma de 3 miliarde de dolari oferita de Facebook in 2013 pentru cumpararea companiei.

In conditiile in care o optiune de achizitie suplimentara de actiuni va fi probabil exercitata, suma atrasa ar putea urca la 3,9 miliarde de dolari.

In acest fel, oferta publica initiala a Snap va deveni cea mai mare efectuata in SUA de o companie de tehnologie dupa cea a Alibaba Group in 2014, chiar daca Snap nu a obtinut niciodata profit.

Chiar daca veniturile Snap au urcat de aproape sapte ori, pierderea neta a crescut cu 38% in 2016, la 514,6 milioane de dolari.

Snap este concurata intens de operatori mai mari, cum este Instagram, detinuta de Facebook.

Un liceu din California a castigat 24 de milioane de dolari din oferta initiala a Snap

Un liceu din California a castigat 24 de milioane de dolari din oferta publica initiala a Snap, compania din spatele aplicatiei de mesagerie foto Snapchat, relateaza Bloomberg.

Board-ul liceului Saint Francis a decis sa investeasca 15.000 de dolari in Snap, in 2012, cand compania abia isi incepea activitatea, la invitatia parintelui unui elev, specializat in investitii, a spus presedintele scolii din Mountainview, Simon Chiu.

Actiunile Snap au fost vandute la pretul de 17 dolari pe unitate la oferta publica initiala de miercuri, iar joi cotatia acestora a urcat joi cu 44%, la bursa din New York.

Reprezentantii scolii au spus, potrivit mai multor publicatii, intre care Quartz, ca au vandut trei sferturi din actiunile detinute la pretul de 17 dolari pe unitate, castigand 24 de milioane de dolari.