Este pentru prima dată în istoria de 77 de ani a grupului suedez când acesta îşi vinde produsele printr-un intermediar, în acest fel IKEA încercând să ajungă la mai mulţi cumpărători într-o ţară unde consumatorii preferă platformele online multi-brand.

De asemenea, decizia intervine într-un moment în care China se confruntă cu o epidemie de coronavirus care a obligat grupul suedez să îşi închidă, temporar, toate cele 30 de magazine din această ţară.

IKEA a precizat că propriul său magazin virtual de pe platforma Tmall, care iniţial va funcţiona ca un test pe şase luni în provinciile de pe coasta de est Jiangsu, Zhejiang şi Anhui, precum şi în oraşul Shanghai, este un canal suplimentar pe lângă propriile sale magazine fizice, magazine online şi aplicaţia de cumpărături.

"Considerăm că aceasta este o bună oportunitate pentru a deveni mai accesibili pentru mai mulţi chinezi. Vrem să testăm să vedem care va fi impactul asupra brandului nostru, asupra infrastructurii şi magazinelor noastre", a declarat Tolga Oncu, director de retail la Ingka, compania care deţine majoritatea magazinelor IKEA din întreaga lume, potrivit Agerpres.

Acest experiment este o nouă încercarea a grupului suedez de a se adapta la modificarea obiceiurilor de cumpărare, în contextul în care în urmă cu un deceniu IKEA se baza în exclusivitate pe reţeaua sa de magazine de mari dimensiuni amplasate în afara oraşelor. Pentru a deveni mai accesibil, în ultimii ani IKEA a investit semnificativ pentru extinderea ofertei online şi a noilor canale de vânzări. În prezent, grupul are o aplicaţie de cumpărături şi formate de magazine mai mici dar amplasate în centrul oraşelor.

Dacă testele se vor dovedi un succes, IKEA intenţionează să extindă magazinul său virtual de pe platforma Tmall şi în alte părţi ale Chinei. Însă, în prezent, nu există intenţia de a vinde produse prin intermediar pe alte pieţe, a precizat Jon Abrahamsson Ring, viitorul CEO la compania Inter IKEA.

"Pe alte pieţe sunt alte condiţii. În consecinţă nu credem că acesta este punctul de pornire pentru a lansare completă sau un angajament total pentru acest tip de canal", a spus Abrahamsson Ring.

IKEA consideră China o piaţă cheie pentru creştere. Magazinul său virtual de pe platforma Tmall va oferi aproximativ 3.800 din cele 9.500 produse IKEA precum şi serviciile disponibile pe propriile canale de vânzări, precum livrare şi asamblare. IKEA are 30 de magazine mari plus trei alte magazine în China,însă acestea au fost închise la data de 30 ianuarie din cauza epidemiei de coronavirus care a închis o mare parte din China şi a stimulat livrările la domiciliu pe măsură ce oamenii în carantină petrec mult mai mult timp acasă.

Magazinul IKEA din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. În luna iunie 2019, IKEA a inaugurat noul magazin de pe Bulevardul Theodor Pallady din Capitală, o investiţie de 90 de milioane de euro care a creat 600 de noi locuri de muncă.