"Repartizate pe intreg teritoriul romanesc, cele 86 de supermarketuri Billa Romania reprezinta o suprafata de vanzare totala de 83.000 de metri patrati. Datorita acestei achizitii, Carrefour devine primul operator de supermarketuri din Romania, intarindu-si astfel oferta multiformat si mergand totodata mai aproape de clientii sai", se mentioneaza in comunicat.  

Carrefour, al doilea grup de distributie mondial si primul din Europa, are peste 380.000 de angajati in intreaga lume.

"Prezent in 35 de tari cu peste 12.000 de magazine, grupul a realizat o cifra de afaceri de 100,5 miliarde de euro in 2014", potrivit comunicatului.

Carrefour este al doilea retailer mondial si numarul 1 in Europa.

In Romania, numara 181 de magazine, dintre care 28 hipermarketuri Carrefour, 99 supermarketuri Market, 43 magazine de proximitate Express, 10 magazine de proximitate Contact si un magazin de comert online.  

Rewe anunta ca se va concentra pe dezvoltarea business-ului de discount in Romania, cu Penny, dupa vanzarea Billa

Vanzarile Penny in Romania au crescut cu aproximativ 14% in primele noua luni ale anului 2015, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, iar grupul Rewe, care detine reteaua de magazine, se va concentra pe dezvoltarea acesteia dupa vanzarea magazinelor Billa catre Carrefour.  

"Rewe Group se va concentra in viitor pe dezvoltarea business-ului de discount in Romania cu Penny. Prin concentrarea pe business-ul de discount, Rewe Group poate dezvolta in mod ideal strategia de crestere in Romania", a declarat Frank Hensel, CEO Rewe International AG si reprezentant general al grupului.  

"Un acord de confidentialitate a fost incheiat cu privire la detaliile contractului de cumparare. Preluarea va avea loc sub forma unui acord de preluare actiuni si este supusa aprobarii autoritatilor competente din domeniul concurentei", se mai arata in comunicat, referitor la achizitia Billa de catre Carrefour.

Fondata in 1927 in Koln, Rewe Group este unul dintre cele mai importante grupuri de retail si turism din Germania, dar si din Europa. Cu aproximativ 330.000 de salariati in 12 tari europene, are 15.000 magazine, iar in 2014 a inregistrat o cifra de afaceri de peste 51 de miliarde euro.