Din cauza reactiilor stranite, Comisia Europeana a spus ca va monitoriza indeaproape situatia.

Reprezentantii comisiei au spus ca aceste reglemenatri vor oferi retailerilor posibilitatea de a-s alege distribuitorii in functie de calitatea cu care acestia prezinta produsele, fie ele online sau nu. Astfel, proprietarii de branduri pot refuza contractual cu un distribuitor daca acesta nu detine un magazin fizic. Marile branduri de lux se plang de multa vreme ca de multe ori distribuitorii oportunisti profita de pe urma campaniilor de marketing initiate de branduri pentru a-s promova produsele, fara a plati niciun ban.

“Marcile au castigat aceasta batalie cu online-ul si alegerea consumatorului poate fi limitata”, a spus Michael Rosenthal, partener al companiei Hunton&Williams. Alianta Industriala Europeana, ce reprezinta trei sferturi din brandurile globale de lux, spune ca noul regulament este recunosterea Comisiei a importantei industriei de lux care a generat la nivel European 800.000 de locuri de munca.

“Acest nou regulament va permite industriei de bunuri de lux sa sustina consumatorul si dezvoltarea economiei digitale, intr-un mod sanatos. In mod evident, aceste lucrui vor duce si la cresterea industriei”, a spus vice-presedintele companiei LVMH, cel mai mare grup de lux la nivel mondial ce detine branduri precum Yves Saint Laurent si Stella McCartney.