De ce este atat de “inacceptabila” campania celor de la Benetton? Pentru ca prezinta mai multe personalitati politice sau lideri spirituali ai lumii sarutandu-se pe gura, mesajul campaniei fiind unul impotriva urii.

Ceea ce a surpins a fost “cuplurile” formate. De exemplu, reactia Vaticanului a fost atat de dura, pentru ca Papa Benedict se saruta cu imamul Ahmed Mohamed el-Tayeb.

Alte imagini il prezinta pe presedintele Barack Obama sarutandu-se cu presedintele venezuelean Hugo Chavez sau cu presedintele chinez Hu Jintao. Cancelarul german Angela Merkel il imbratiseaza pe presedintele francez Nicolas Sarkozy, in timp ce liderul palestinian Mahmoud Abbas este infatisat sarutandu-se cu premierul israelian Benjamin Netanyahu.

Purtatorul de cuvant al Vaticanului, parintele Federico Lombardi, a catalogat campania drept neautorizata si “manipulativa”, iar folosirea imaginii Papei intr-un montaj foto, “total inacceptabila”. Reprezentantul Vaticanului a mai sugerat ca este posibila o actiune in instanta impotriva producatorului de haine.

Nu este prima data cand Benetton lanseaza o campanie publicitara controversata, una care a starnit de asemenea consternare fiind aceea in care parintii plang la capataiul unui barbat bolnav de SIDA.

Benetton spune ca spera ca aceasta campanie sa contribuie la combaterea urii in lume si sa duca la toleranta.

„Intr-un moment intunecat, cu criza financiara si cu tot ce se intampla in tarile din Africa de Nord sau la Atena, aceasta este o atitudine care poate sa ne aduca energie pozitiva”, a spus vicepresedintele companiei, Alessandro Benetton, citat de Wall Street Journal.

Compania are in plan si organizarea unei serii de evenimente in care tinerii vor posta imagini controversate pe peretii cladirilor in diferite orase din lume.

Sursa foto: Benetton