Potrivit profesorului de marketing Eric Anderson, din cadrul Northwestern University, si profesorului Duncan Simester, de la Sloan School of Management din cadrul M.I.T, retailerii isi rezerva anumite preturi care se termina in 9 sau 99 pentru produsele aflate in perioada de reduceri. In schimb, preturile celorlalte haine au cifre rotunde pentru a nu fi confundate cu produse de calitate mai slaba.

Ei spun ca majoritatea clientilor reactioneaza pozitiv la aceasta strategie, asa ca managerii de magazine cred ca un pret de 9,99 de dolari este mai "atragator" decat unul de 10 dolari, scriu cei de la Gizmodo, care citeaza un articol al celor doi profesori, publicat in Harvard Business Review.

Consumatorii vor cumpara acelasi produs daca el costa 4,99 de dolari, decat unul similar, dar al carui pret incepe cu 5. Motivul este simplu. Prima varianta este una care ii va ajuta sa economiseasca bani, cel putin teoretic. Insa, calculul nu este valabil doar pentru preturile care scad, ci si pentru cele care urca.

Spre exemplu, cei doi profesori de marketing spun ca, intr-un caz, doar simpla modificare a pretului unei rochii de la 34 de dolari la 39 de dolari a facut ca vanzarile sa urce si ele. In comparatie, un pret de 44 de dolari nici macar nu a fost sesizat.

Nu este pentru prima data cand se vorbeste despre impactul psihologic al unei astfel de pret. Spre exemplu, Scot Morris vorbeste in cartea Strange Facts&Useless Information publicata in 1979 despre metoda inventiva a unui director de ziare din Chicago care isi vindea produsul la pretul de 0,99 de dolari, iar vanzarile au explodat.

Acum, si compania Apple calca pe urmele acestuia. Tot mai multe aplicatii platite din App Store costa 99 de centi, in loc de un dolar.

Citeste si:

"Europe is younger in Bucharest", sloganul turistic al Capitalei. Cat platesc autoritatile romane