"Avem un program de guvernare, etapizat, care va fi pus in aplicare, si rutier, si feroviar, si naval, si de aviatie. Nu vreau sa ma grabesc sa dau un termen acum, pentru ca trebuie revizuita si legislatia in domeniul achizitiilor publice privind infrastructurile mari. Trebuie schimbat pentru ca sunt proceduri foarte grele si sunt multe lucruri care trebuie modificate in legislatie", a sustinut el, potrivit Agerpres.

Intrebat de reporteri cati kilometri de autostrada promite, in conditiile in care anul trecut nu s-a inaugurat niciun kilometru, el a raspuns: "Nu promit niciun kilometru de autostrada. Sunt loturile avansate, le cunoasteti, si Sebes - Turda si Lugoj - Deva sunt loturi avansate si lucram".

Cuc a adaugat ca va continua proiectele incepute cand a fost secretar de stat in acelasi minister.

El a mai spus ca isi doreste aducerea TAROM pe profit. "Am coordonat activitatea sectorului aerian si rutier. Ma intorc cu proiectele referitoare la TAROM, care sunt punctul de suflet al meu. Este o companie romaneasca si care doresc sa intre pe profit, putand sa intre in competitie cu celelalte companii. Este punctul pe care mi l-am propus si mi-l asum. Eu personal nu reprosez nimic, pentru ca asa cum am spus si in comisie, am luat decizia de a-l elibera pe domnul Heinzman din functie pentru neindeplinirea criteriilor de performanta, deci nu am ce sa reprosez. Probabil ca actualul management din perioada anterioara nu si-a dus la indeplinire parametrul in care trebuiau sa conduca compania. De altfel, compania va fi pe pierdere. Vom face o analiza si vom vedea", a adaugat Cuc.

Ministrul propus al Transporturilor, Razvan Alexandru Cuc, a primit aviz favorabil din partea comisiilor reunite de specialitate din Parlament, cu 37 de voturi pentru, 13 voturi impotriva si o abtinere.

In cadrul audierilor din Comisia pentru politica economica, reforma si privatizare si Comisia pentru transporturi si infrastructura din Camera Deputatilor, respectiv Comisia economica, industrii si servicii si Comisia pentru transporturi si energie din Senat, Cuc a sustinut faptul ca Romania sufera la capitolul infrastructura de transport, cu doar aproape 850 de kilometri de autostrada finalizati sau in curs de finalizare.

"Una dintre problemele majore din domeniul Transporturilor este lipsa unei infrastructuri rutiere adecvate. Avem, la ora actuala, mai putin de 700 km de autostrada si mai putin de 150 km de autostrada in constructie. Transportul feroviar este si el intr-o degradare accentuata. In cazul transportului maritim si transportului fluvial, acestea au ramas inca exploatate sub posibilitati", a mentionat Razvan Cuc.

Acesta a mentionat ca Masteplanul de transport va intra la vot in Parlament in primul trimestru al acestui an, iar in ceea ce priveste autostrada Pitesti - Sibiu, "trebuie finalizate studiile aferente" pentru a continua proiectul.