Rezultatele financiare recente ale Apple aduc compania condusă de Tim Cook la o valoare de 800 de miliarde de dolari, întărindu-şi poziţia de lider în topul celor mai valoroase companii şi distanţându-se de Google.

Însă, vedeta celui de-al treilea trimestru fiscal din 2017 a fost, în mod evident, iPad. Aceasta a crescut, fapt care nu s-a mai întâmplat din 2014. Faţă de anul anterior, vânzările de iPad-uri au fost mai mari cu 15%.

În Q3, Apple a vândut 11,4 milioane de tablete, obţinând venituri pe acest segment de 4,96 miliarde de dolari.

Creşterea faţă de trimestrul precedent este de 28%. Iar asta în timp ce, pentru aceeaşi perioadă, vânzările de iPhone-uri au scăzut cu 19%. Pentru Apple este un sezon atipic, în care tabletele eclipsează smartphone-urile.

Din păcate pentru compania condusă de Tim Cook, creşterea numărului de unităţi vândute nu a adus şi o creştere de acelaşi calibru a veniturilor. Acestea au înregistrat o creştere de doar 2%.

Dezechilibrul vine din faptul că creşterea vânzărilor este adusă de noul model ieftin de iPad. În martie anula acesta, Apple a lansat un înlocuitor pentru iPad Air 2, care costă 329 de dolari. Compania americană a ales o marjă mai mică de profit pentru a creşte vânzările, ceea ce este atipic pentru Apple.