Cu ocazia ultimelor doua lansari de iPhone, compania a anuntat de fiecare data in ziua de luni recordurile de vanzari de peste weekend, scrie MarketWatch.

Anul trecut, Apple anunta ca a avut precomenzi pentru peste doua milioane de Iphone 5 in primele 24 de ore de cand au devenit disponibile, iar cu un an in urma cererea pentru iPhone 4 S depasise un milion de unitati, in acelasi interval de timp.

Absenta informatiilor a facut ca luni actiunile Apple sa incheie ziua cu o devalorizare de 3,2%, ajungand la 450 de dolari.

Dar acesta s-ar putea sa nu fie unicul motiv din spatele devalorizarii. Intr-un articol recent din Wall Street Journal se anunta ca firma China Telecom ofera modelul iPhone 5S la un pret cu 27% mai mare decat cel de pe piata din SUA, la incheierea unui abonament de doi ani.

Lipsa datelor despre cum a decurs primul weekend de precomenzi ar putea fi un semn despre interesul scazut in produsele Apple nou lansate, in parte din cauza pretului foarte ridicat din unele piete majore, asa cum este cazul Chinei.

Pe de alta parte, totul ar putea fi o strategie din partea brandului, care evita astfel sa furnizeze prea multe detalii despre evolutia unui singur produs, avand in vedere ca iPhone 5S va fi disponibil pe piata de vineri, 20 septembrie, alaturi de modelul 5C, cu mentiunea ca, fata de acesta din urma, pentru 5S nu s-au putut face precomenzi.

Weekendul viitor va fi astfel primul in care se vor face efectiv vanzari, asa ca investitorii si analistii vor urmari indeaproape evolutia lucrurilor.