La Bursa de la New York, acţiunile Apple au urcat la nivelul record de 412 dolari. Dacă închide la acest nivel, capitalizarea de piaţă a gigantului american va fi de 1.786 miliarde de dolari.

În decembrie, Aramco a devenit cea mai valoroasă companie listată din lume, în urma lansării ofertei sale publice iniţiale (IPO). În prezent, capitalizarea sa de piaţă se situează la 1.760 miliarde de dolari, potrivit Agerpres.

Apple a înregistrat în primul semestru al acestui an un profit de 22,5 miliarde de dolari, în creştere cu 4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce vânzările s-au majorat cu 6%, până la 118 miliarde de dolari.

Rezultatele depăşesc aşteptările analiştilor, ceea ce a făcut ca acţiunile Apple să înregistreze joi un avans de 5% după închiderea Bursei de pe Wall Street.

"Recordul din trimestrul care s-a încheiat în iunie a fost motivat de creştere de două cifre atât la produse cât şi la servicii, în toate segmentele noastre geografice", a declarat directorul general al companiei, Tim Cook, într-un comunicat.

Apple a anunţat, de asemenea, vineri, o diviziune a fiecărei acţiuni în patru titluri, începând din 31 august, cu scopul de a le face mai atractive pentru o paletă mai largă de investitori.

Veniturile din vânzări iPhone s-au majorat cu 1,6%, fiind înregistrat un avans record al încasărilor la calculatoarele Mac, devenite un element cheie de tranziţie spre telemuncă (plus 22%, până l 7,079 miliarde de dolari).

Încasările din servicii (inclusiv App Store sau Apple TV+) s-a îmbunătăţit cu 15%, la 13,156 miliarde de dolari, ceea ce Cook a pus pe seama nevoii de interacţiune online pe timpul pandemiei.

Profitul operaţional s-a majorat în perioada mai-iunie cu 13%, la 13,091 miliarde de dolari.

Compania a evitat să dea estimări privind restul anului, din cauza incertitudinilor legate de COVID-19.

Apple a închis temporar magazinele în toată lumea, din cauza pandemiei, şi le-a reînchis ca urmare a creşterii numărului de cazuri de îmbolnăviri din SUA. Reprezentanţii companiei au precizat că cel mai mare impact al închiderii magazinelor s-a resimţit în aprilie.

Pe zone geografice, încasările au crescut cel mai mult în Europa şi Japonia, cu majorări de câte 20%, în timp ce China (plus 1%) şi continentul american (plus 8%) au avut avansuri moderate.