"Noi avem sanse doar ca destinatie ieftina, din cauza imaginii negative pe care o avem. In Romania vin turisti straini cu venituri medii si mici", a spus Marginean.

El a adus anul trecut pe litoral, prin Thomas Cook Neckermann, peste 5.600 de turisti straini, dintre care 60% au fost germani, iar restul polonezi. In acelasi timp, TUI nu a reusit sa aduca mai mult de 1.000 de straini la Marea Neagra, iar rezultatele nesatisfacatoare l-au facut pe turoperatorul german sa scoata litoralul romanesc din cataloagele sale.

Litoralul a aparut insa in aceasta toamna pe doua pagini din catalogul Thomas Cook pentru piata germana, dar si in cel care va fi promovat in Polonia.

Pentru anul viitor, reprezentantul Thomas Cook in Romania estimeaza ca va aduce pe litoral peste 7.000 de turisti straini, dintre care mai mult de 5.700 de germani si 1.300 de polonezi. De asemenea, peste 100 de turisti germani si polonezi veniti prin Thomas Cook vor face revelionul in Sinaia si Poiana Brasov, la hoteluri de trei si patru stele.

"Thomas Cook a intrat pe piata romaneasca cu preturi mai mici cu pana la 40% fata de concurenta, la aceleasi hoteluri, si asa se explica numarul mai mare de turisti. Fata de doua chartere care au venit in acest an pe Kogalniceanu, germanii care vin in Romania anul viitor prin Thomas Cook au locuri rezervate pe noua chartere care aterizeaza pe Varna. Tot pe aeroportul din Bulgaria aterizeaza si doua curse saptamanale cu turisti polonezi adusi de Thomas Cook, dintre care o parte vor veni pe litoralul romanesc", a mai spus Marginean, citat de Mediafax.

El a afirmat ca strainii nu sunt dispusi sa cheltuiasca pe litoral mai mult de 50 de euro pe zi, incluzand transportul cu avionul, cazarea si micul dejun si peste 70 de euro zilnic pentru transport, cazare si masa in regim all inclusive.

Pe langa aceste sume, cheltuielile zilnice suplimentare, pe excursii, mancare, bautura si suveniruri nu depasesc 50 de euro. Prin comparatie, pentru all inclusive in Spania strainii platesc pana la 150-170 de euro de persoana pe zi, incluzand si transportul.

In ceea ce priveste media de varsta, aceasta este cuprinsa intre 30 si 50 de ani pentru strainii care vin pe litoral, 40-60 de ani pentru cei care ajung la munte si peste 50 de ani la turistii care fac circuite in tara. Pentru turistii de pe croazierele, varsta medie este 74 de ani.

Karpaten Turism se ocupa anual de serviciile pe teritoriul Romaniei a aproximativ 200.000 de turisti straini, ajunsi pe croaziere, circuite, sejururi la munte, la mare si in Delta.

Thomas Cook, unul dintre cele mai mari grupuri de turism din lume, a reinceput din acest an sa aduca turisti straini in Romania, prin intermediul brandului Neckermann, dupa ce in anul 2006 s-a retras de pe piata romaneasca.

Thomas Cook este pionierul turismului de masa si in anul 1841 a organizat o calatorie cu trenul in Anglia pentru 500 de persoane. In 1855 a facut primul tur al Europei, organizat pentru turistii britanici. In 1900, firma Thomas Cook era lider in turismului mondial. In anii '60 Josef Neckermann a infiintat firma Neckermann Reisen in Germania si a inceput sa faca oferte de masa pentru zboruri cu avionul, iar in 1964 a lansat primul catalog turistic. Firma s-a numit ulterior NUR Turistic, iar dupa unirea cu compania Condor Flug Diensts a devenit C&N Turistic.

C&N Touristic a preluat in 2001 compania britanica Thomas Cook Holdings Ltd., schimbandu-si numele in Thomas Cook AG, firma inregistrata in Germania. Aceasta a fuzionat in 2007 cu touroperatorul britanic MyTravel, si s-a format astfel Thomas Cook Group Plc., cu sediul central in Londra, unul dintre cele mai mari grupuri de turism din lume.

Thomas Cook Group activeaza pe 21 de piete, are 22 de milioane de clienti si a avut in anul fiscal 2009-2010 o cifra de afaceri de 9,3 miliarde de lire sterline. Grupul detine aproape 100 de avioane, are 31.000 de angajati si, in afara de Europa, mai activeza in Asia, Egipt si Canada.