Nici nu este de mirare, daca ne gandim ca operatorii aerieni, arunca pe piata bilete ale caror preturi incep si de la 99 de euro-centi.
In acest caz, clientii nu mai stau pe ginduri, mai ales ca astfel, ajung la destinatie in cateva ore, si nu in doua zile.

Companiile aeriene low-cost au lansat oferte peste oferte, in special pentru zonele unde sunt multi romani care lucreaza in strainatate.

Cu 10 euro poti ajunge in Italia, de exemplu. Cu 20, in Franta, Anglia sau Spania. Sunt preturi fara taxele de aeroport, dar, chiar si asa, concureaza cu un bilet la autocar care costa cel putin 60 de euro, pentru Peninsula. Firesc, firmele pierd clienti. Sunt firme care aveau o cursa pe zi in Europa iar acum abia daca mai umplu un autocar pe saptamana.

"In opinia mea, preturile la transportul terestru - in speta cu autocarele - au ajuns la cotele minime. In conditiile in care a crescut pretul carburantilor, al traficului pe autostrazi" ,spune Gelu Ghica, patron de firma de transport auto.

Proprietarii firmelor de transport auto se intreaba cum reusesc  companiile aeriene low-cost sa atraga tot mai multi calatori cu preturi extrem de mici dar fara sa dea faliment?

"De 6 luni renegociem continuu contractele cu furnizorii la preturi tot mai mici", raspunde un reprezentant linie aeriana low-cost.

Patronii firmelor de transport cu autocarul spun ca ofertele companiilor aeriene low-cost ii obliga mereu sa lase preturile mai jos. Asta ar insemna insa faliment. Cativa incearca sa-si joace insa si ultima carte.

"Este o situatie la care, oarecum, ne asteptam si noi incercam sa venim cu noi oferte, adica preturi minimale", spune Monica Pralea, reprezentant firma de transport

In vreme ce patronii firmelor de transport cu autocare spera sa mai reziste macar un an, romanii sunt incantati ca tot mai multi pot calatori cu avionul, la preturi foarte bune.

Neoficial, peste 3 milioane de romani au calatorit anul trecut cu liniile aeriene low-cost.