Generatia mai tanara este mult mai deschisa in privinta accesului angajatorilor la datele lor personale, iar monitorizarea acestor informatii va deveni din ce in ce folosita de companii in urmatorii 10 ani, dupa intrarea pe piata muncii a Generatiei Y (persoanele nascute intre anii 1980 si 2000, cu aproximatie), intrucat va cumula pana in anul 2020 jumatate din forta de munca globala, se arata intr-un comunicat al PwC Romania.

Raportul "The future of work: A journey to 2022" a fost realizat de PwC pe baza unui sondaj efectuat in randul a 10.000 de angajati din China, India, Germania, Marea Britanie si Statele Unite ale Americii, la care au participat si 500 de specialisti in resurse umane la nivel global.

Angajatorii ar putea utiliza astfel tipul de date personale folosite de retaileri si companiile de publicitate pentru a personaliza ofertele de vanzare.

"Acest tip de analiza de date ar putea include si monitorizarea in timp real a sanatatii angajatilor, cu sfaturi proactive privind mentinerea si imbunatatirea sanatatii pentru a reduce zilele de concediu medical", a declarat in comunicat Horatiu Cocheci, liderul echipei de Servicii de Consultanta pentru Resurse Umane, PwC Romania.

Piata muncii va fi transformata in urmatorii 5-10 ani in special de tehnologia informatiei, peste jumatate (58%) dintre specialistii in resurse umane chestionati afirmand ca se pregatesc pentru aceasta schimbare, in timp ce un sfert spun ca sunt deja pregatiti.

Peste 60% dintre angajati cred ca tehnologia avansata contribuie la imbunatatirea perspectivelor de angajare, insa un sfert sunt ingrijorati de faptul ca automatizarea le pune locul de munca in pericol.

Studiul arata ca 59% dintre respondentii salariati sunt pregatiti sa fie disponibili pentru munca in orice moment prin intermediul tehnologiei informatiei, putand fi contactati oricand, in schimbul unui loc de munca sigur, iar procentajul creste la 64% in cazul Generatiei Y.

"Managerii vor trebui sa dezvolte o cultura organizationala in care tehnologia sa functioneze in avantajul tuturor angajatilor. Acest lucru nu inseamna crearea de orare in care sistemele sa fie oprite, ci dezvoltarea unei culturi organizationale in cadrul careia oamenii sa poate folosi tehnologia pentru a-si imbunatatii viata, dar si sa aiba control asupra timpului in care isi doresc acest lucru", a mai spus Cocheci, scrie Mediafax.